خلف وعده دولت

وزیر راه با ادعای اتصال راه‌آهن ایران به کشورهای افغانستان،‌ عراق و کشورهای منطقه از افزایش حمل بار ریلی به ۴۰.۳ میلیون تن به‌عنوان یک دستاورد نام برد.

به گزارش مشرق، دیروز وزیر راه و شهرسازی مهمان بهارستانی‌ها بود تا به پرسش‌های مطرح شده حوزه تحت مدیریتش از سوی تعدادی نمایندگان مجلس پاسخ بگوید.

آخوندی در بخشی از سخنانش توسعه شبکه راه‌آهن را یکی از سه سیاست اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و  با این ادعا که هم‌اکنون راه‌آهن ایران به راه‌آهن کشورهای افغانستان،‌ عراق،‌ ترکمنستان و سایر کشورهای منطقه متصل کرده‌ایم، گفت: ما سیاست حمل‌ونقل بندر-ریل و سیاست حمل‌ونقل جاده -ریل را به اجرا گذاشته ایم.

وی یادآور شد: عملکرد انتقال بار از طریق ریل از ۳۲ میلیون تن به ۴۰.۳ میلیون تن در سال افزایش یافته است.

این در حالی است که خردادماه سال ۹۲ یعنی حدود دو ماه قبل از وزیر شدن آخوندی، معاون وقت بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن میزان حمل بار از طریق راه‌آهن را ۳۴.۳ میلیون تن اعلام کرده و گفته بود: در سال ۹۲ باید این میزان را به ۴۱.۵ میلیون تن افزایش دهیم.

فولادی بیان کرد: از کل ۴۱.۵ میلیون تن بار برنامه ریزی شده ،۲۷ میلیون تن برای بار داخلی،  ۸.۸ میلیون تن به بار صادراتی و ۳.۸ میلیون تن بار وارداتی و حدود ۲ میلیون تن بار ترانزیت اختصاص دارد.

وی  با بیان این‌که براساس برنامه ریزی صورت گرفته متوسط سیر روزانه ۶۵۱ کیلومتر خواهد بود تصریح کرد: برای تحقق این برنامه نیازمند ابزارهایی مانند ۲۲۳۸۶ واگن باری هستیم که از این تعداد ۱۹۶۵۲واگن برای جابجایی بار داخلی و ۲۴۶۶ واگن CIS برای جابجایی بار تزانزیت و صادرات اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیازمند ۲۹۵ لکوموتیو در بخش باری و ۱۸۳ لکوموتیو در بخش مسافری هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس