کد خبر 712161
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
قوه قضائیه

خداییان گفت: در رابطه با قانون آیین دادرسی کیفری آسیب‌ها شناسایی شده و نظرات استان‌ها در این زمینه استخراج گردیده و در حال جمع اوری آن هستیم.

به گزارش مشرق، دکتر  ذبیح الله خداییان معاون حقوقی قوه قضائیه آخرین وضعیت اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری را تشریح کرد و گفت: قانون آیین دادرسی کیفری یک قانون آزمایشی است که نیاز دارد بعد از اتمام آن مدت، یا دائمی شود یا مهلتش تمدید گردد.
وی با بیان اینکه آزمایشی بودن قانون به این دلیل است که نقاط ضعف و قوت آن در اجرا مشخص شود، تصریح کرد: در رابطه با قانون آیین دادرسی کیفری آسیب‌ها شناسایی شده و نظرات استان‌ها در این زمینه استخراج گردیده و در حال جمع اوری آن هستیم.
معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه نگارش اصلاح قانون آیین داردسی کیفری جهت دائمی شدن در دست انجام است، گفت: از آنجاییکه اصلاح این قانون کمی زمانبر است و یکسری مواد آن در اجرا مشکلاتی دارند، لازم است هرچه سریع‌تر و به صورت فوق العاده این مواد اصلاح شوند.
وی خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که بتوانیم تعدادی از مواد قانون آیین دادرسی کیفری، همچون ماده 450، 48، 232  را که در اجرا با مشکل مواجه هستند احصا کرده و به صورت لایحه اصلاحی موادی از قانون دادرسی کیفری یا در صورت همکاری نمایندگان مجلس به صورت طرح اصلاحی از مواد قانون آیین دادرسی کیفری تقدیم مجلس کنیم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس