سریال

سه نفر از سخنرانی نویسان سابق پرزیدنت اوباما در پادکست هفتگی‌شان به سریال‌های سیاسی محبوب اشاره کردند و به گفته یکی از آن‌ها، سریال کمدی «ویپ» شکنندگی و حماقت داخل کاخ سفید را به خوبی به تصویر می‌کشد.

به گزارش مشرق، به نقل از د رپ، گروهی از کارمندان متخصص سابق دولت پرزیدنت اوباما می‌گویند سریال کمدی بدبین شبکه اچ بی او یعنی «ویپ» نسبت به دیگر سریال های مشابه مثل «بال غربی» یا سریال تیره «خانه پوشالی» زندگی در کاخ سفید را بهتر به تصویر می کشد.

جان فاورو، جان لاوت و تامی ویتور که دستیاران و سخنرانی نویسان سابق اوباما هستند، در جدیدترین قسمت از پادکست هفتگی سیاسی‌شان به نام «پاد آمریکا را نجات دهد» یا «Pod Save America» با دیوید ماندل شورانر سریال «ویپ» صحبت کردند، کسی که در پنجمین فصل از این سریال کمدی با نقش آفرینی جولیا لوییز-دریفوس مسئولیت هدایت خلاقانه آن را از آرماندو لانوچی تحویل گرفت. این سریال از روز یکشنبه برای فصل ششم خود دوباره روی آنتن می رود.

ویتور می گوید: «نکته جالب درباره «ویپ» این است که از ما به عنوان کسانی که در کاخ سفید کار کرده‌ایم همیشه می‌پرسند که خیلی خب، واقعی‌ترین سریال کدام است؟ آیا «خانه پوشالی» است؟ «بال غربی» است؟ و جواب این است که «ویپ» است. چون شما به بهترین نحو ممکن شکنندگی روان ها و حماقت روزانه تصمیم گیری در کاخ سفید را به تصویر می کشید.»

ماندل اضافه کرد که این شکنندگی و حماقت از سیاست حزبی فراتر می رود.

با وجود اینکه فصل پنجم سریال اینطور تمام شد که (این قسمت حاوی اسپویلر است) شخصیت سلینا مایر با نقش آفرینی لوییز-دریفوس بعد از یک انتخابات پر هرج و مرج خیلی غیرمنتظره کاخ سفید را ترک کرد، این سریال قصد نداشت که موقعیت شکست هیلاری کلینتون به دونالد ترامپ را در خود بازتاب دهد. اما مایر هم مثل کلینتون حالا می‌بیند که بازنده غیرمنتظره انتخاباتی است که بسیار انتظار می‌رفت خودش پیروز آن باشد و حالا سعی دارد ببیند باید در مرحله بعدی چه کار کند.

ماندل می گوید رئالیسم این سریال نشان دهنده تحقیقات سنگینی است که برای ساخت آن انجام می شود. او اضافه کرد: «ما واقعا سخت تلاش می کنیم. ما از هر دو سوی احزاب سیاسی مشاور داریم. ما مکالمه های فوق العاده ای با کسانی داشتیم که در کاخ سفیدهای مختلف کار کرده بودند. بعضی از بهترین مکالمه هایی که داشتیم، آن هایی بودند که با کسانی انجام شدند که تحت ریاست جمهوری بوش، نخستین بوش، کار می کردند. چون آن ها هم فکر نمی کردند قرار است ببازند.» از سوی دیگر، خود جولیا لوییز-دریفوس هم اقرار کرده که وقتی در روز انتخابات مشخص شد که هیلاری کلینتون به دونالد ترامپ باخته است، بازیگران و دست اندرکاران «ویپ» به شدت شوکه شدند.

او در مصاحبه ای با ویلی گایست، مجری برنامه «امروز یکشنبه» شبکه ان بی سی که قرار است به مناسبت اپیزود یکشنبه روی آنتن برود، گفت: «برای یک لحظه، به نحوی دنیای مان را زیر و رو کرد. همه مان واقعا فکر می کردیم قرار است فقط به یک سمت برود.» لوییز-دریفوس همچنین توضیح داد که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری خواه‌ها از «ویپ» خوششان می آید چون سلینا مایر هرگز مشخصا به آن‌ها و جهت گیری خودش اشاره نمی کند بنابراین «همه‌شان فکر می‌کنند ما داریم دیگری را مسخره می کنیم.»

«ویپ» نگاهی خیالی به داخل کاخ سفید و اتفاقات آن می‌اندازد. سال گذشته، لارنس او دانل از شبکه ام اس ان بی سی که نویسنده سریال خوش نقد شبکه ان بی سی یعنی «بال غربی» بود و بعد از آن توانست به یکی از مجری های شناخته شده این شبکه خبری کابلی تبدیل شود، گفته بود که ریاست جمهوری ترامپ اتفاقی افتضاح برای این ژانر از تلویزیون هم خواهد بود و اضافه کرده بود: «سیاست های سال ۲۰۱۶ ژانر درام سیاسی معاصر را نابود کرده اند.»

البته از شانس لوییز-دریفوس، «ویپ» یک کمدی است.

منبع: روزنامه بانی فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس