کد خبر 707022
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
ترامپ

نمایش فیلم «۱۹۸۴» که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته جرج اورول ساخته شده در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ در آمریکا انجام شد

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- به نقل از رویترز، نزدیک به ۲۰۰ سینمای مستقل در آمریکا دیروز سه‌شنبه با نمایش نسخه سینمایی فیلم «۱۹۸۴» جرج اورول، درباره آینده‌ای پادآرمانی که گفته می‌شود در آن سازمان‌های دیکته کننده یادآور دولت ترامپ است، به نمایش درآمد.

این نمایش در ۴۴ ایالت آمریکا و تنها برای یک روز صورت گرفت و به گفته سینماداران برای این انجام شد که بر «ارزش‌های اساسی یعنی آزادی بیان، احترام به ارزش‌های انسانی و حقیقتی که نباید چیزی جایگزین آن شود»، تاکید کند.این فیلم همچنین در کانادا، انگلستان ، سوئد و کرواسی نیز نمایش داده شد.

کتاب «۱۹۸۴» محصول ۱۹۴۹ در ماه ژانویه در آمریکا و به دنبال روی کار آمدن ترامپ پرفروش شد. در این کتاب مفهوم «بیگ برادر» نیز یادآور دولت و سازمان‌های وابسته در نظارت و کنترل زندگی شهروندان است.این رمان بریتانیایی با استقبال از آن در ماه ژانویه بار دیگر تجدید چاپ شد و این پس از آن صورت گرفت که یکی از مقامات رسمی کاخ سفید از واژه‌ای که در کتاب کاربرد دارد، استفاده کرد.آدام برنباوم که مدیریت نمایش همزمان این فیلم را برعهده داشت گفت مسایل این فیلم یادآور زندگی امروز و نزدیک به ۷۰ سال پس از نوشته شدن کتاب است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس