کد خبر 711596
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
اسرای فلسطینی

رئیس پارلمان عربی ضمن تاکید بر آزادی اسیران فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، بر ضرورت نظارت بین المللی بر زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: هفتصد اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل به مقامات سازمان زندان های این کشور اطلاع داده اند فردا اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز خواهند کرد.

پارلمان عربی و اتحادیه عرب یکشنبه با صدور دو بیانیه از رژیم صهیونیستی خواستند نقض حقوق اسیران فلسطینی را متوقف و این اسیران را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین از قاهره، رئیس پارلمان عربی ضمن تاکید بر آزادی اسیران فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، بر ضرورت نظارت بین المللی بر زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

مشعل بن فهم السلمی با صدور بیانیه ای به مناسبت روز اسیران فلسطینی گفت رفتارهای نژادپرستانه صهیونیستها ضد اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم  و آزار و اذیت و شکنجه آنها باید متوقف شود  و حقوق انها براساس قوانین بین المللی انسانی و توفقنامه های بین المللی تضمین و تامین شود.

این مسئول عربی در ادامه بیانیه خود از سازمان ملل و شورای امنیت خواست دولتمردان رژیم اشغالگر اسراییل را به پایبندی و اجرای همه توافقنامه های بین المللی درباره اسیران فلسطینی مجبور کنند و کسانی را که حقوق اسیران فلسطینی را نقض می کنند بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو مصوب ۱۹۴۹  مجازات کنند.

رئیس پارلمان عربی تاکید کرد جامعه بین المللی برای تضمین متوقف شدن نقض حقوق بشر توسط صهیونیستها در خصوص فلسطینیان، زندان های این رژیم را تحت نظارت و بازرسی خود قرار دهد.

در همین ارتباط، اتحادیه عرب هم یکشنبه با صدور بیانیه ای از جامعه جهانی خواست اقدام لازم را برای حمایت بین المللی از اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اتخاذ و اجرا و تجاوزات صهیونیستها به حقوق زندانیان و اسیران فلسطینی را متوقف کند.
 
اتحادیه عرب اعلام کرد اقدامات سرکوبگرانه صهیونیستها ضد اسیران فلسطینی را جز جنایت جنگی نمی توان چیز دیگری توصیف کرد و این امر محاکمه عاملان ان را در محاکم بین المللی ضروری می کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس