کد خبر 711458
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
والنتینا ماتوینکو

رئیس پارلمان روسیه در دیدار با مقامات سعودی در خصوص گسترش همکاری مسکو و ریاض در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «والنتینا ماتوینکو» اعلام کرد که مسکو و ریاض برای اتحاد در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی اشتیاق مشترک دارند.

خبرگزاری تاس گزارش کرد، رئیس پارلمان روسیه بعد از دیدار با « عبدالله بن محمد بن ابراهیم الشیخ» رئیس مجلس شورای عربستان گفت: «ما اختلافات خاصی در زمینه رویکردهای حل درگیری‌ها در خاورمیانه و‌آفریقای شمالی داریم اما اشتراکات بیشتری با یکدیگر داریم».

وی ادامه داد: «ما اشتیاقاتی برای مبارزه و متحد کردن تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم‌ بین‌المللی، داعش، جبهه‌النصره و دیگر گروهها داریم».

ماتوینکو تصریح کرد: «تماس‌های مداوم در عالی‌ترین سطوح بین وزرا و مقامات وزارت خارجه و پارلمان‌های ما، در درگ رویکردهای بهتر یکدیگر کمک می‌کند و این رویکردها را به یکدیگر نزدیک‌تر میکند و تلاش‌ها در مبارزه با بزرگترین خباثت‌ها و بزرگترین تهدیدات تروریسم متحد می‌کند».

رئیس پارلمان روسیه در حال دیدار از عربستان سعودی است و ا ین دیدار تا 17 آوریل ادامه دارد. موضوعات اصلی دستور کار این دیدار، تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مربوط به تروریسم بین‌المللی است.

ماتوینکو و «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» در دیدار با یکدیگر بر لزوم مبارزه مشترک با تروریسم بین‌المللی تأکید کردند.

روابط عمومی پارلمان روسیه در این خصوص گزارش کرد:‌»عربستان سعودی یک کشور کلیدی در منطقه است و همکاری چند وجهی بین روسیه و عربستان در راستای منافع مردم کشورهای ما و به نفع ثبات منطقه‌ای و جهانی است».

خبرگزاری تاس گزارش کرد، عربستان سعودی خواستار گسترش روابط دوجانبه با مسکو در تمامی جهات شد و ابراز امیدواری کرد که نتایج این همکاری به زودی قابل مشاهده باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    4 0
    ترکیه کم بود به عربستانم حال داد,
  • ناشناس IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    4 0
    روسیه کلا با همه اهل همکاریه!
  • باز هم معامله... AU ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    0 0
    بوی خوبی به مشام نمی رسه مخصوصا که معامله ای بر علیه محور مقاومت باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس