نشست خبری محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه

سخنگوی قوه‌قضاییه از تبدیل قرار بازداشت دو نفر از ۸ متهم پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی خبر داد و گفت: به خاطر مسائلی که وجود دارد وزیر اطلاعات نمی‌تواند در رابطه با این پرونده اظهار نظر کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در یکصد و دهمین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه در خصوص پرونده کاسپین اظهار داشت: این مشکلی است که مابین بانک مرکزی و کاسپین است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: پرونده کاسپین در قوه قضاییه مطرح است و در مراحل اولیه کار قرار دارد و نمی‌توان دورنمای آن را گفت اما اختلافی است که بین بانک مرکزی و کاسپین به وجود آمده و چیز روشنی را نمی‌توانم در خصوص آن بیان کنم.

وی گفت:‌باید دید صحبت‌های بانک مرکزی با کاسپین به کجا رسیده است.

اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت دستگیری افراد برخی کانال‌های تلگرامی و اینکه پای یکی از وزرا به این میان باز شده، اعلام کرد: ابتدا باید بگویم این افرادی که دستگیر شدند هنوز حکمی برای‌شان صادر نشده و من از بیان جزئیات از لحاظ قانونی معذورم چرا که در مرحله تحقیقات دادسرایی است.

این مقام ارشد قوه قضاییه افزود: اتهامات این افراد دستگیر شده اجمالاً امنیتی است و بعضی علاوه بر جرم امنیتی، انتشار موارد مستهجن، موارد خلاف نظام و عفت عمومی است.

وی گفت: 8 نفر در این پرونده بازداشت شده‌اند که برای 2 نفر قرار تبدیل صادر شده که یک نفر آزاد شده و نفر دیگر نیز امروز آزاد می‌شود و در مجموع 6 نفر هنوز بازداشت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه به نقل قولی که از رئیس جمهور منتشر شده پرداخت و گفت: روزنامه تیتر زده اینها مجرم نیستند و این نقل قول را از رئیس جمهور زده در صورتی که این تحریف سخن ریاست جمهوری است.

اژه‌ای اعلام کرد: مرجع صالح برای رسیدگی به اتهامات و اعلام مجرم بودن یا نبودن افراد حوزه قضاییه است و در این خصوص نیز وزارت اطلاعات نمی‌تواند اظهارنظر کند.

وی بیان داشت: این پرونده در حال رسیدگی است و طبق روال این پرونده با یک گزارش رسمی و مستندات به دادستان اعلام شده و دادستان نیز به عنوان مدعی‌العموم وارد آن شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ماني IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    5 2
    ان شاالله قوه قضاييه با اقتدار با همه كساني كه اخلاق و دين و مال مردم رو به بازي گرفته اند برخورد كنه،البته قوه قضاييه بايد نظارت قوي بر تخلفات داخل قوه هم داشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس