هسته‌ای

هنرمندان و مدیران سینمای ایران با حضور در ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی از جدیدترین دستاوردها و توانمندی‌های سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه صنعت هسته‌ای به صورت اختصاصی بازدید کردند.

به گزارش مشرق، هنرمندان و مدیران سینمای ایران با حضور در ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی از جدیدترین دستاوردها و توانمندی های سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه صنعت هسته‌ای به صورت اختصاصی بازدید کردند. این نمایشگاه به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای از 19 تا 24 فروردین ماه در سالن اجلاس سران برگزار و بیش از  12 دستاورد هسته‌ای جدید نیز در آن رونمایی شد که در پی بازدید رئیس جمهور و تاکید ایشان مبنی بر لزوم معرفی توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشور به نخبگان و افراد برجسته کشور، روز پنجشنبه 24 فروردین هنرمندان و مدیران سینمای ایران به صورت اختصاصی از این نمایشگاه بازدید کردند.

در این بازدید که به علت حجم کم نظیر تحولات و پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری بخصوص وجود دانشمندان جوان و نخبه با استقبال هنرمندان و مدیران سینمایی همراه بود؛ محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از تلاش‌های متخصصان و نخبگان جوان کشور که باعث اعتلای سطح علمی کشور در منطقه و جهان شده‌اند، ابراز امیدواری کرد تا سینمای ایران بیش از گذشته همگام و همسو با صنعت هسته‌ای کشور، با استفاده از ظرفیت بالای سینما در قالب تصویر به ارائه این توانمندی‌ها به مردم بپردازد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی همچنین خاطرنشان کرد:سینمای ایران در سال‌های اخیر با ساخت فیلم‌هایی گام‌هایی برای معرفی تلاش‌های دانشمندان و توانمندی‌های صنعت هسته‌ای برداشته و در آینده نیز امیدواریم این حرکت با ساخت فیلم‌های ارزشمند دیگری تداوم یابد.

این نمایشگاه به مناسبت یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای کشور برگزار شد که در جریان این بازدید 4 ساعته سینماگران و مدیران سینمایی ضمن بازدید از مجموعه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای در حوزه‌های پزشکی،دارویی و فعالیت‌های صلح آمیز انرژی هسته‌ای با دانشمندان جوان نیز به گپ و گفت پرداخته و از نزدیک در جریان تحولات صنعت هسته‌ای کشور قرار گرفتند.

مهندس محمدمهدی حیدریان،منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور،غلامرضا موسوی،مرتضی رزاق کریمی، مصطفی شایسته، سعید رشتیان،شاپور پورامین،کامران ملکی، حسن آقاکریمی،جابر قاسمعلی، امیرضا معتمدی،حبیب ایل بیگی،جلیل اکبری صحت،علیرضا تابش، سیدمهدی طباطبایی‌نژاد،سیدمصطفی ابطحی،حسین پارسایی، نصرت‌الله مرادی، بهمن حبشی،محسن شمس،رمضانعلی حیدری خلیلی،روح الله حسینی از جمله هنرمندان و مدیران سینمایی بودند که در این بازدید حضور داشتند.

براساس این گزارش، بیستم فروردین ماه سال 1385 و پس از سال ها تلاش، خبر دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد و به همین مناسب با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فناوری هسته‌ای نام گرفت.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس