ورود هواپیمای سبک و بالگرد به کشور/ صادقی جای ذوالنور را در سپاه گرفت/دوری و نزدیکی از خط مقدم علت تحلیل های متفاوت از جنگ/استقرار گروهک پژاک در نقاط موردخواست و اراده ایران و ... از اهم اخبار نظامی هفته گذشته ایران است.

*آمریکا و اسرائیل ناتوان تر از همیشه
 
جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تحولات منطقه و ضعف دشمنان، گفت: امروز آمريكا و رژيم اسرائيل ناتوان تر از هميشه، نظاره گر فروپاشي سياست هاي منطقه اي وجهاني خود هستند.
 
*سپاه بايد در حوزه علوم انساني پيشگام باشد
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: همانطور كه ورود سپاه به عرصه هاي نظامي و دفاعي براي كشور تاثيرگذار و نجات بخش بوده است، درعرصه مباحث علوم انساني نيز سپاه بايد پيشگام باشد و از تجربيات و دانش گرانبهاي خود استفاده كند.
 
*آمريكا امروز در فكر دفاع از خود است نه حمله به ايران
 
فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: امروز آمريكا و حاميان او ديگر در فكر اين نيستند كه ايران اسلامي نباشد بلكه در فكر اين هستند كه از وجود خودشان دفاع كنند.
 
*تکرار شیوه ابلهانه سیاستگذاران غربی برای «ایران هراسی» باز هم نتیجه نخواهد داد
 
انقلاب،مراسم مشترك يگان های نظامی و انتظامی مستقر در استان كرمانشاه عصر امروز(پنج شنبه) با حضور حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل پادگان لشگر 81 زرهی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران برگزار شد.
 
*آماده آموزش تكاوران كشورهاي همسايه هستيم
 
فرمانده لشكر 23 تكاور ولايت نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: در صورت صلاحديد مسوولان نظام، اين لشكر آماده ارايه آموزش تكاوري به ارتش‌هاي كشورهاي دوست و همسايه است.
 
*برگزاري بزرگترين رزمايش دريايي كشور
فرمانده نيروي دريايي ارتش اعلام كرد كه در صورت تصويب و ابلاغ، بزرگترين رزمايش اين نيرو در منطقه‌اي گسترده‌تر از رزمايش‌هاي قبلي طي ماه‌هاي باقي‌مانده از سال جاري برگزار خواهد شد.
 
*مهاجر3 و 4 مجوز ورود ایران به لیگ برتر هواپیماهای بدون سرنشین + عکس
 
بدنه مهاجر4 در قیاس با نمونه های قبلی از حالت مدور به حالت مکعبی نزدیکتر شده است. همچنین به جای استفاده از طرح بال بالا در مهاجر2 و 3 در مهاجر4 از طرح بال پایین(نصب بال در پایین بدنه) استفاده شده است که دارای مزایایی نسبت نمونه های قبلی است.
 
*قصد ایران برای حضور در تمامی آبهای آزاد دنیا
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران کشوری صلح طلب است نه تجاوزگر، گفت: حضور در آبهای آزاد موجود در دنیا طبق قوانین بین المللی حق انکارناپذیر نظام جهموری اسلامی ایران است و هیچ کشوری نمی تواند این حق را از ما بگیرد.
 
*جنبش وال استریت آغاز بهار آمریکایی را نوید می‌دهد
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ادامه بیداری اسلامی و بهار عربی اینک جنبش وال استریت آغاز بهار آمریکایی را نوید می‌دهد و مردم آمریکا باید مراقب نفوذ و مصادره روند اعتراضات خود باشند.
 
*"جماران" عازم اولین ماموریت بین المللی شد
 
ناوشکن جمهوری اسلامی جماران در قالب ناوگروه شانزدهم برای برقرار امنیت کشتیهای تجاری ایران در خلیج عدن عازم اولین ماموریت بین المللی شد.
 
*نوید با ماهواره‌بر سفیر به فضا می‌رود
ماهواره دانشجویی "نوید" که از سوی دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است پس از آزمایشات پیش پروازی در سال جاری و توسط ماهواره بر داخلی سفیر به فضا پرتاب می شود.
 
*رهبر انقلاب هیچ محدودیتی برای انجام ماموریت‌های سپاه قائل نیستند
 
فرمانده کل سپاه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هیچگونه محدودیتی را برای سپاه در انجام ماموریت در ابعاد مختلف دفاع از انقلاب اسلامی قائل نشده‌اند سپاه نیز امروز خود را باید در همه عرصه‌ها آماده دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نگه دارد.
*ورود هواپیمای سبک و بالگرد به کشور
 
مدیر کل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی گفت: در راستای توجه و تأکید سازمان هواپیمایی کشوری بر ‌ورود هواپیماها و وسایل پرنده جدید به کشور، هم‌اکنون چرخ‌بال‌های با سال تولید 2007 الی 2010 میلادی وارد کشور شده است؛ همچنین به تازگی هواپیماهایی سبک وارد کشور شده است که تولید سال‌های 2000 میلادی به بعد است.
 
*صادقی جای ذوالنور را در سپاه گرفت
 
با تایید و موافقت فرمانده معظم کل قوا و حکم نماینده ولی‌فقیه در سپاه، حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه شد.
 
*دوری و نزدیکی از خط مقدم علت تحلیل های متفاوت از جنگ
 
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تحليل‌ها و برداشت‌هاي متفاوتي كه از جنگ وجود دارد ناشي از متفاوت بودن زاويه‌ نگاه افراد است همچنان كه هركس هرچه بر گرمي آتش خط مقدم نزديك‌تر بوده است تحليلش از جنگ واقع بينانه‌تر است.
 
*استقرار گروهک پژاک در نقاط موردخواست و اراده ایران
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به نبرد سنگین با گروهک تروریستی پژاک گفت: آنها مجبور شدند در نقاطی فاصله دار از مرز ایران که مورد خواست و اراده ماست مستقر شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس