کد خبر 711189
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
ریزگرد خوزستان

نمایندگان مجلس تکالیفی برای دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با پدیده ریزگردها تعیین کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 فروردین ) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه هوای پاک ماده 23  این لایحه را با 152 رای موافق، 8 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

براساس این گزارش در ماده23 این لایحه دولت مکلف شد، با رعایت اصل 77 قانون اساسی به‌منظور ایجاد همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی جهت جلوگیری از ایجاد رخداد  گرد و غبار و  نیز کاهش خسارات و پیامدهای مخرب آن درسطح کشور و منطقه با هماهنگی و همکاری نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط و مشارکت کشورهای مؤثرو متأثر منطقه، اقدامات لازم را به‌عمل آورد.

همچنین نمایندگان با تصویب ماده 24 این لایحه با  140 رای موافق، 13 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان موافقت کردند.

در ماده 24 این لایحه وزارت جهادکشاورزی(سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری) مکلف شد، علاوه بر اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی مقرر، جهت مهار کانونهای مستعد بیابان‌زایی و تولید رخداد گردوغبار در داخل کشور رأساً یا با مشارکت مردم، دستگاههای اجرائی محلی و سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد داخلی، سالانه حداقل معادل سیصدهزار هکتار نسبت به اجرای اقدامات مقابله با  پدیده گرد و غبار با اولویت عملیات بیابانزدایی در مناطق بحرانی و کانونها و زیست‌بوم‌های حساس اقدام کند. دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای اجرای عملیات موضوع این ماده را هرساله در بودجه‌های سالانه منظور نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس