کد خبر 710804
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
عبدالفتاح السیسی

دفاع مصر از پیش نویس قطعنامه فرانسوی- آمریکایی- انگلیسی علیه سوریه در شورای امنیت با مواضع سه سال اخیر این کشور در قبال دمشق و بشار اسد متفاوت بوده و جای تعجب دارد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه المصریون، موضع جدید مصر در قبال بشار اسد رئیس جمهور سوریه مبتنی بر دفاع از پیش نویس قطعنامه فرانسوی- آمریکایی علیه سوریه در شورای امنیت، جای تعجب داشته و این سوال را مطرح می کند که آیا قاهره موضع خود در قبال بشار اسد را تغییر داده است؟

در این قطعنامه که از سوی فرانسه، آمریکا و انگلیس تهیه شده بود، نظام بشار اسد مسئول حمله شیمیایی به خان شیخون معرفی شد که با حمایت ده کشور از جمله مصر روبه رو شد، اما روسیه آن را وتو کرد.

در همین ارتباط رادیو مونت کارلو با اشاره به این موضوع اعلام کرد: مواضع مختلفی در قبال پیش نویس قطعنامه ضد سوری اتخاذ شد که منطقی بود اما رای مثبت مصر به نفع این قطعنامه در محکومیت نظام بشار اسد، نگاهها را به خود جلب کرد.

موضع منطقی نهادهای مصر در قبال بشار اسد و عصبانیت عربستان

این در حالی است که نه در رسانه ها و نه در نهادها و موسسات دولتی مصر مخالفتی با بشار اسد دیده نشده است و همین موضع یکی از مهم ترین دلایل سردی روابط مصر و عربستان بود و البته این مواضع مصر کاملا منطقی است، زیرا نهادهای دولتی در این کشور معتقدند بشار اسد مدافع کشور سوریه در برابر هرج و مرج و افراط گرایی و نیز تروریسم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عجیب واقعا از شما! AU ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    4 1
    عجیب هست که شما چنین برداشتی از مواضع قبلی السیسی دارید! آیا کسی که با کودتای اسرائیلی-آمریکایی قدرت را از انقلابیون گرفت میاید در جبهه همسوی مقاومت؟ این فرد برای حفظ قدرت هر نمایشی بازی می کند, مگر بوسیدن پیشانی شاه سابق سعودی یادتان نیست و مگر فروش جزایر استراتژیک با تمایل اسرائیل به سعودیها در همین سال قبل یادتان نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس