کد خبر 710247
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
مایک پنس

در حالی که تنش‌ها بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی بالا گرفته است، معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یکشنبه آینده به سئول سفر کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی قصد سفر به کره جنوبی را دارد که نیروی دریایی آمریکا یک ناوگروه ضربت را به سوی آب های شبه جزیره کره اعزام کرده است.

کره‌شمالی، امروز جمعه اعلام کرد که درمقابل هرگونه حمله پیشگیرانه آمریکا، دست‌ بسته نخواهد ماند. تنش بین این دو کشور در پی پیش‌بینی‌ها مبنی بر اقدام پیونگ‌یانگ به آزمایش موشکی جدید تشدید شده است.

هان سونگ ریول معاون وزیر خارجه کره‌شمالی گفت که کشورش آزمایش حدیدی را در زمانی‌که رهبران ارشد مناسب ببیند، انجام خواهد داد.

این مقام کره‌شمالی از پیام‌ های توییتری دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا، که در آنها به اقدام علیه این کشورِ دارنده تسلیحات اتمی تهدید کرده است، انتقاد کرد.

دیدار پنس از سئول در چارچوب سفر ۱۰ روزه وی به کشورهای آسیایی خواهد بود. گمانه زنی هایی درباره احتمال آزمایش هسته ای ششم کره شمالی مطرح شده است.

در حالی که مقام های آمریکایی بر این مساله اصرار دارند که گزینه های نظامی همچنان روی میز است، حملات پیشگیرانه به کره شمالی می تواند آخرین گزینه باشد. البته دولت ترامپ هنوز در حال ارزیابی تحریم های اقتصادی و تجاری و سایر راهکارهای دیپلماتیک است.

پنس قصد دارد یکشنبه در مراسم جشن عید پاک در سئول همراه با نظامیان آمریکایی و کره ای شرکت کند و دوشنبه با هوانگ کیو آن رئیس جمهور موقت کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

مشاور سیاست خارجی کاخ سفید درباره سفر پنس، به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم با کره جنوبی درباره تلاش های کره شمالی برای پیشبرد برنامه هسته ای و موشکی رایزنی و مشورت کنیم.

وی افزود: متاسفانه برنامه های رهبر کره شمالی برای انجام آزمایش های هسته ای و شلیک موشک های بیشتر موجب تعجب و شگفتی ما نمی شود. وی به توسعه این برنامه ادامه می دهد، وی به شلیک موشک به سوی دریای ژاپن ادامه می دهد. ما برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، به خوبی آماده هستیم.

مشاور سیاست خارجی کاخ سفید گفت: پنس در سفر به توکیو، جاکارتا و سیدنی هم درباره تهدید کره شمالی رایزنی و گفتگو خواهد کرد. البته نیاز به تجارت آزاد و عادلانه نیز در این سفرها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سیاست های تجاری دولت ترامپ موجب نگرانی شدید شرکای اقتصادی بزرگ آمریکا شده است. ترامپ در نخستین اقدام خود پس از رسیدن به ریاست جمهوری، مشارکت آمریکا در پیمان تجاری تی پی پی را لغو کرد.

مشاور کاخ سفید در این باره نیز اظهار داشت: خارج شدن ما از قرارداد تجاری تی پی پی نباید به عنوان عقب نشینی ما از منطقه ارزیابی شود بلکه بر عکس، حضور اقتصادی ما در منطقه افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس