امام

زنان بزرگواری زینب‌گونه فریاد می‌زنند که فرزندان خود را از دست داده و در راه خداوند و اسلام عزیز از همه چیز خود گذشته و مفتخرند به این امر و می‌دانند آنچه به دست آورده‌اند بالاتر از جنات نعیم است.

به گزارش مشرق، به مناسبت وفات حضرت زینب(س) بیانات امام خمینی(ره) درباره جایگاه حضرت زینب(س) و مطابقت ایستادگی این بانوی گرامی اسلام با زنان انقلابی  را در ادامه بخوانید.

آموزه‌های زینب(س) در برخورد با دشمن
«همان مقداری که فداکاری حضرت ارزشی پیش خدای تبارک و تعالی دارد و در پیشبرد نهضت حسین (ع) کمک کرده است، خطبه‌های حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) هم به همان مقدار یا قریب آن مقدار تأثیر داشته است، آنها به ما فهماندند که در مقابل جائر، در مقابل حکومت جور، نباید زنها و نباید مردها بترسند، در مقابل یزید، حضرت زینب(س) ایستاد و آن را چنان تحقیر کرد که بنی‌امیه در عمرشان همچو تحقیری نشنیده بودند» (منبع: صحیفه امام، ج‏ 17، ص 54)

زن‌های عصر ما مانند زینب(س) ایستادگی کردند
«در مقابل حکومت‌های جبار ایستاد و آن خطبه را خواند و آن حرف ها را زد... زنی که در مقابل یک [حضرت زینب] جباری ایستاد که اگر مردها نفس می‌کشیدند همه را می‌کشتند و نترسید و ایستاد و محکوم کرد حکومت را یزید را محکوم کرد... زن یک همچو مقامی باید داشته باشد. زن‌های عصر ما بحمدالله شبیه به همان‌ها هستند. ایستادند در مقابل جبار با مشت گره کرده، بچه‌ها در آغوششان و به نهضت کمک کردند» «صحیفه امام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ج 7 ص 340)

زنانی که زینب‌گونه فرزند خود را نثار اسلام کردند
«ما مکرر دیدیم که زنان بزرگواری زینب‌گونه ـ علیها سلام الله ـ فریاد می‌زنند که فرزندان خود را از دست داده و در راه خدای تعالی و اسلام عزیز از همه چیز خود گذشته و مفتخرند به این امر و  می‌دانند آنچه به دست آورده‌اند بالاتر از جنات نعیم است چه رسد به متاع ناچیز دنیا» (جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (تبیان دفتر هشتم) موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ص 49)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تولید کننده ایثارگر IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
    0 0
    سلام ۰ دوستان و مردم عزیز ۰ باور کنید در اقتصاد مقاومتی حرف صحیح و درست را رهبر فرمودند و دستگاهایی که وظیفه اشتغال و غیرهه را دارد می بینیم در این دستور انجام وظیفه ندارند ۰ چرا باید فرمایشلات رهبر عزیز جدی عمل نشود ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس