روحانی و نعمت زاده

یکی از وعده‌های مهم حسن روحانی در سال ۹۲، به کار انداختن چرخ کارخانه‌ها در کشور بود.

سرویس سیاست مشرق-  بسیاری از وعده های ریز و درشتی که حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی روی آنها مانور کرد، امروز، پس از چهار سال فعالیت، قابلیت بازخوانی دارد. وعده‌هایی که بعدها روحانی و بسیاری از دولتمردان به عملی نشدن آنها اذعان کردند.

یکی از وعده‌های مهم حسن روحانی در سال ۹۲، به کار انداختن چرخ کارخانه‌ها در کشور بود. او در نطق‌های مختلف انتخاباتی خود با اشاره به آمارهای آن زمان از تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی در کشور خبر می‌داد و به مردم وعده می‌داد که این کارخانه‌ها باید به فعالیت کامل و ۱۰۰ درصد برسند، اما با تعطیلی کارخانه «ارج» توجه بسیاری به موضوع رکود در صنعت کشور جلب شد. ارج از جمله کارخانه‌هایی بود که قدمت دیرینه‌ای در ساخت و تولید لوزام خانگی داشت و روزگاری تقریبا در خانه‌ هر ایرانی یکی از محصولات این شرکت جای داشت. شاید همین حس نوستالوژیک بود که بیشتر مردم ایران را از ورشکستگی و بسته شدن این کارخانه متاثر ساخت؛ اما آنچه از واقعیت امر پیداست این قصه سر دراز دارد و محمدرضا دیانی، رئیس انجمن لوازم خانگی کشور موضوع را از این فراتر عنوان می‌کند و با اعلام اینکه ۱۰۰ کارخانه لوازم خانگی تعطیل شد به بخش ویژه خبری رسانه ملی می‌گوید:‌ «بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در زمینه لوازم خانگی بزرگ و الکترونیک با ظرفیت ناقص مشغول فعالیت هستند.»

از سوی دیگر، وعده فعالیت کامل واحدهای صنعتی هیچ‌گاه محقق نشد و مسئولین دولتی آمارهای متعددی را از تعطیلی کارخانه‌ها در کشور منتشر کردند. نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه اعلام کرد: ۷هزار واحد متوقف در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    20 3
    واقعا ملت چی در این میبینن که بهش رای میدن ؟!؟ حتی یه کلمه راست از دهنش در نمیاد کار هم که نمیکنه همه چیم که به باد میده بدبختی قیافه هم نداره !!!!! پس واقعا به چی این مینازید ؟
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    2 19
    بازی های سیاسی رو تمومش کنید خطر بیخ گوشه کشوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس