سما

دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» توضیح داد که آثار مستند شهید آوینی، در این جشنواره نمایش داده نمی شود و ما برنامه فروش برای آن داریم.

به گزارش مشرق،‌ صبح امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه نشست خبری سومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» در محل موسسه شهید آوینی و با حضور مجتبی امینی دبیر جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مجتبی امینی با اشاره به اینکه سومین جشنواره فیلم «سما» از شنبه ۲۶ فرودین ماه تا پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه در سینما فلسطین برگزار می شود، توضیح داد: این دوره از جشنواره به مدت یک هفته از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در محل سینما فلسطین برگزار می شود تا امروز ۲ هزار و ۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۱۸۸ اثر در بخش پویانمایی، ۵۰۷ اثر در بخش فیلمنامه، ۵۲۲ اثر در بخش مستند، ۸۶۱ اثر در بخش داستانی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره با توجه به آثاری که به دبیرخانه ارسال شده بود به این نتیجه رسیدیم که جشنواره «سما» در سومین دوره برگزاری خود به یک بلوغ قابل توجهی دست پیدا کرده است، چرا که ساختار آثار ارسال شده به دبیرخانه نسبت به دوره های قبل بسیار منسجم است. این مسأله سبب شده است تا ما برنامه ریزی بهتری برای دوره های بعدی جشنواره در دستور کار قرار دهیم.

دبیر جشنواره «سما» با اشاره به اینکه داوری آثار از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه توسط ۲۰ نفر از هنرمندان سینما انجام شده است، تأکید کرد: در این دوره از جشنواره، علاوه بر نمایش ۲۷۱ اثر که به بخش رقابتی راه پیدا کرده اند، ۵ سمینار آموزشی با حضور هنرمندانی چون احمدرضا درویش، بهروز افخمی، شهیدی، مهرداد اسکویی و بهرام عظیمی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۵ فیلم منتخب برتر سال ۹۵ با موضوع سبک اسلامی-ایرانی که تا امروز اکران عمومی نشده است در جشنواره نمایش داده می شود.

امینی با بیان این مطلب که دو سمینار محتوایی با موضوع رسانه و سبک زندگی برگزار می شود، توضیح داد: آئین افتتاحیه جشنواره روز شنبه ۲۶ فروردین ماه بر سر مزار شهید آوینی و رأس ساعت ۱۱ صبح برگزار می شود. همچنین مراسم اختتامیه نیز عصر روز پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه تصریح کرد: علاوه بر اهدای جوایز، یک مراسم گرامیداشت از هنرمند محروم زدا، زنده یاد حاج عبدالله والی و همچنین دو بزرگداشت از دو کارگردان سینمای ایران رضا میرکریمی و پرویز شیخ طادی برگزار می شود.

مدیرعامل موسسه شهید آوینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا آثار مستند شهید آوینی در جشنواره ای که با نام او برگزار می شود نمایش داده نمی شود بیان کرد: ما دوست داشتیم چنین بخشی را داشته باشیم اما آثار شهید آوینی، بارها از تلویزیون پخش شده و همه مردم آن را دیده اند، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم منتخبی از آثار شهید آوینی را در طول جشنواره به فروش برسانیم.

امینی در پایان با اشاره به اینکه بودجه این جشنواره از طریق موسسه شهید آوینی تأمین شده است توضیح داد: ما تنها حمایت های معنوی را از سوی سازمان ها و ارگان های مختلف داشته ایم که از آن جمله می توان به نمایش بسته مستند روزانه جشنواره، از تلویزیون و ساخت یک مجموعه تلویزیونی با همکاری شبکه چهار با موضوع سبک زندگی اسلامی- ایرانی اشاره کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس