پرچم اسرائیل

رئیس سابق دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شاباک" از گسترش روابط این رژیم با شماری از کشورهای عربی بویژه در زمینه امنیتی سخن گفت.

 به گزارش مشرق، یورام کوهن رئیس سابق شاباک گفت: روابط امنیتی تل آویو با مسئولانی بارز در کشورهای عربی بسیار توسعه یافته است.

وی این مسئولان را به زعم خود "ملی گرا" توصیف کرد و در گفت وگو با سایت صهیونیستی راستگرای(NRG) افزود: در سالهای اخیر روابط بین ما و بین همه طرفهای نزدیک به ما توسعه یافته است. آنها حرفه ای و ملی گرا هستند و در قبال کشورشان بدنبال افتخار ملی هستند. آنها برای ما و براساس دستورات ما کار نمی کنند بلکه همه آنها برای کشورشان کار می کنند. این روابط در زمان وجود منافع امنیتی مشترک – دشمن یا مشکل مشترکی- افزایش می یابد و در این موقع می توان رابطه را توسعه داده یا تقویت کرد.

به گزارش العالم، کوهن افزود: "این امر در بیشتر مواقع به علت افکار عمومی و حساسیت اطلاعاتی و سیاسی یا بین المللی و حتی به علت روابط این کشور با سایر کشورها میسر نمی باشد اما هماهنگی بین ما و بین طرف های امنیتی در کشورهایی که روابط صلح آمیز و پیشرفته ای با آنها داریم و موفق به نجات جان بسیاری می شوند، وجود دارد".

وی افزود: "همکاری امنیتی با طرف های فلسطینی (تشکیلات خودگردان فلسطین) عملا در تامین امنیت اسرائیلی ها موثر بوده است".

کوهن درباره محاصره سفارت رژیم صهیونیستی در تابستان سال ۲۰۱۱ میلادی در شهر قاهره یادآورشد: "وضعیتی مصیبت بار و بسیار پیچیده بود که نزدیک بود به یک فاجعه بیانجامد. "

وی به عنوان رئیس شاباک به شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در زمینه گلعاد شالیط نظامی اسیر سابق این رژیم در نزد جنبش حماس اذعان کرد و گفت: "تلاش های شاباک برای آزادی او زیاد بود اما در حمله نظامی معینی موفق نشویم که او را به نزد خانواده اش بازگردانیم و نمی خواهیم بیشتر به این موضوع بپردازم".

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس