کد خبر 708717
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
ایران و عمان

همزمان با دومین روز از برگزاری سیزدهیمن اجلاس کمیته دوستی نظامی نیروهای مسلح ایران و عمان، هیات ایرانی با معاون عملیات و برنامه ریزی ستاد کل نیروهای مسلح عمان دیدار کرد.

به گزارش مشرق، در این دیدار که روز یکشنبه انجام شد، دو طرف در خصوص توسعه تعاملات حوزه دریایی، برگزاری رزمایش‌های مشترک و مسائل دو جنبه تبادل نظر و بر گسترش همکاری نظامی تاکید کردند.


معاون عملیات و برنامه ریزی ستاد کل نیروهای مسلح عمان اظهار داشت: روابط دو کشور تاریخی بوده و کمیته مشترک دوستی نظامی امان و تهران از اهمیت ویژه ای برای عمان برخوردار است.


سردار سرتیپ قدیر نظامی نیز جایگاه نیروهای مسلح دو کشور را به ویژه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز مهم و جهانی توصیف کرد و بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات این تنگه با مشارکت نیروهای مسلح ایران و عمان تاکید کرد.


امیر دریادار «حسین آزاد» فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) نیز اظهار داشت: با توجه به جایگاه دریای جنوب و اقیانوس هند در عرصه اقتصاد دریایی و گستردگی تردد کشتی های تجاری و نفت‌کش‌ها، تامین امنیت این منطقه نیازمند ایمنی و امداد و نجات است.


وی اظهار کرد: در همین راستا نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و دولت مسلمان و همسایه عمان رزمایش مشترک امداد و نجات را طراحی و اجرا می کنند.فرمانده منطقه یکم امامت نداجا افزود: امسال این تمرین مشترک به میزبانی عمان در حوزه دریای جنوب و شمال اقیانوس هند با شرکت یگانهایی از عمان و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان انجام می شود.


وی تصریح کرد: در این تمرین مشترک ناو پشتیبانی و بالگرد بر لاوان، یک فروند بالگرد SH3D و ناو موشک انداز فراخن به استعداد تقریبی 1000 نفر به مدت یک هفته عازم ماموریت شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس