کد خبر 708472
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
عربستان و اسرائیل

یک نشریه پرتیراژ عربستان سعودی در موضعی علنی ضمن تمجید از مواضع رژیم صهیونیستی، اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در زمینه تحولات سوریه را مورد ستایش قرار داد.

 به گزارش مشرق، نشریه 'مکه' روز یکشنبه با انتشار گزارشی ضمن تمجید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بابت محکوم کردن حادثه بمباران شیمیایی منطقه خان شیخون شهر ادلب سوریه نوشت: اسرائیل حمله شیمیایی به خان شیخون و عملیات علیه غیرنظامیان را محکوم کرده است و از همگان می خواهد که به انسانیت روی آورند!


نشریه 'مکه' مدعی شد: اسرائیل امروزه در فضایی با ثبات و امن به سر می برد و نخست وزیر اسرائیل خواستار برقراری عدالت و قصاص بابت قربانیان سلاح های شیمیایی در سوریه شده است.


این نشریه در ادامه مطلب خود می نویسد: اسرائیل توانسته ثبات را در اراضی که اشغال کرده حفظ کند و به پیشرفت صنایع خود بپردازد.


این نخستین باری نیست که مقامات رژیم آل سعود و نشریات نزدیک به دربار سلمان شاه عربستان به تمجید و ستایش از رژیم صهیونیستی می پردازند.


پیش از این اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم اسرائیل که از وی به عنوان یک وزیر تندرو در کابینه بنیامین نتانیاهو یاد می‌شود، گفته بود که باید ائتلافی از کشورهای عرب «میانه رو» در خاورمیانه علیه ترور شکل گیرد.


وی گفت که کشورهای سنی میانه روی عرب متوجه شده‌اند که بزرگترین خطر علیه آن‌ها نه اسرائیل، نه صهیونیسم یا یهودیان، بلکه ایران است.


لیبرمن اظهار داشت که بر روی عربستان سعودی برای حضور در این ائتلاف حساب باز می‌کند.


دیدارهای مکرر ترکی الفیصل از شاهزاده های با نفوذ رژیم سعودی با مقامات رژیم صهیونیستی طی سالیان اخیر نیز از این موارد نزدیکی روابط تلقی می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس