النصره

یک سند منتشر شده نشان می دهد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از همان اوایل بحران سوریه به تروریست ها آموزش نگهداری و کاربرد تسلیحات شیمیایی داده است.

سرویس جهان مشرق - یک مقاله منتشر شده در وبلاگ CNN در دسامبر 2012، نشان می دهد که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از همان اوایل بحران سوریه به تروریست ها آموزش نگه داری و کاربرد تسلیحات شیمیایی داده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «گلوبال ریسرچ»، رسانه های غربی در اتهام زنی های اخیر خود به دولت سوریه مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی با وقاحت تمام آن چه را که خود قبلا انتشار داده بودند، انکار می کنند. طبق برخی از گزارش های منتشر شده در همین رسانه ها که بعضا به حدود 5 سال پیش، یعنی اوایل بحران سرویه بازمی گردد، غربی ها نه تنها به تروریست ها استفاده از تسلیحات شیمیایی را آموزش می دادند که طبق برنامه ای مخفی قرار بود بعد از استفاده از این تسلیحات، تقصیر ان به گردن دولت سوریه انداخته شود.

گزارشی در روزنامه «دیلی میل» لندن به تاریخ 2013، بر وجود یک پروژه انگلو-آمریکایی(با کمک قطر) برای به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه و متهم کردن دولت بشار اسد از همان زمان وجود داشت.

تصمیم ترامپ به حمله موشکی به پایگاه هوایی سوریه به تلافی ان چه کاربرد سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه علیه ملت سوریه خوانده می شد، تایید می کند که حمله شیمیایی با «پرچم دروغین»false flag، که اولین بار در دولت دمکرات اوباما طراحی شد، هنوز «روی میز» آمریکایی هاست. بر طبق تحلیل های گلوبال ریسرچ(شامل مجموعه ای از گزارش های تحقیقاتی) در قضیه «خان شیخون» هم ترامپ، هم رسانه های غربی و هم متحدان آمریکا دروغ می گویند.

مقاله زیر که به صورت آنلاین در وبسایت «دیلی میل» در 29 ژانویه 2013 منتشر و اندکی بعد حذف شد، گفتمان متناقض آمریکا را به خوبی نشان می دهد: " اوباما برای رییس جمهور سوریه هشدار صادر کرد"، " کاخ سفید به حمله شیمیایی چراغ سبز نشان داد".

سی ان ان که امروز سردمدار اتهام زنی به دولت سوریه شده است، زمانی در گزارش خود اذعان کرده بود که «شورشیان» نه تنها دارای سلاح شیمیایی هستند، که این «تروریست های میانه رو»ی وابسته به جبهه النصره توسط متخصصان طرف قرارداد پنتاگون در کاربرد تسلیحات شیمیایی هم آموزش دیده اند.

در یک منطق آشفته، دستورالعمل رسمی پنتاگون در سوریه این بود که همه اقدامات جهت تضمین این مساله انجام بگیرد که شورشیان وابسته به القاعده به سلاح کشتار جمعی دست پیدا نکنند و این کار از طریق آموزش حفظ و نگه داری تسلیحات شیمیایی به ان ها انجام می گرفت!(منطقی متنقاض و مضحک).

" به گفته منابع، آموزش [تسلیحات شیمیایی]، که در اردن و ترکیه انجام می گیرد، شامل چگونگی نظارت و نگه داری ذخایر و نحوه رسیدگی به سایت های تسلیحات و مواد است. به گفته یکی از مقامات(پنتاگون)، شماری از پیمانکاران که در سوریه هستند با شورشیان برای نظارت بر برخی سایت ها کار می کنند.

ملیت تعلیم دهندگان افشاء نشده است، ولی مقامات گفتند که همه آن ها آمریکایی نیستند."(سی ان ان، 9 دسامبر 2012)

گزارش سی ان ان به تاریخ 9 دسامبر 2012 که توسط خبرنگار تقدیر شده‌ی این شبکه، «الیز لابات» Elise Labott نوشته شده، اتهامات متعدد اخیر سی ان ان به دولت بشار اسد را زیر سوال می برد. این مقاله با عنوان «منابع: ایالات متحده به شورشیان سوری تحت تعهد خود، آموزش نگه داری از تسلیحات شیمیایی می دهد»، به این سوال پاسخ می دهد که شورشیان تروریست سوری چه گونه در ساخت انواع تسلیحات شیمیایی به این اندازه مهارت پیدا کرده اند.

این ها همان تروریست هایی هستند که مثلا قرار بود هدف اصلی کارزار هوایی اوباما در سوریه از آگوست 2014 باشند. پروفسور «مایکل چاسودوفسکی»، مدیر پایگاه گلوبال ریسرچ در مقاله ای در 8 می 2013 این سناریوی خبیثانه را تشریح کرده بود:

" برنامه پنتاگون که شامل تعلیم کاربرد تسلیحات شیمیایی و تجهیز شورشیان القاعده می شود، در 2012 تدوین شد و پشتیبانی آن توسط پیمانکاران طرف قرارداد پنتاگون انجام می گرفت و قرار بود بعد از استفاده از این تسلیحات، تقصیر آن متوجه دولت سوریه شود که تسلیحات شیمیایی را علیه مردم خود به کار برده است.

آن چه آشکار است، یک سناریوی شیطانی است- که در پیوستگی کامل با برنامه ریزی نظامی پنتاگون قرار دارد- یعنی وضعیتی که در آن تروریست های ضد دولت سوریه که تحت مشاوره پیمانکاران نظامی غربی قرار دارند، واقعا صاحب تسلیحات شیمیایی می شوند.

این به معنای تعلیم شورشیان در چارچوب برنامه «منع تکثیر»non-proliferation نیست. در حالی که رییس جمهور اوباما خطاب به دولت سوریه می گوید " اگر از سلاح شیمیایی استفاده کنید، باید جواب پس بدهید"، آن چه که به عنوان بخشی از از این عملیات مخفی در نظر گرفته می شود، در اختیار داشتن تسلیحات شیمیایی توسط تروریست های مورد پشتیبانی آمریکا-ناتو است، یعنی عوامل وابسته به القاعده، شامل جبهه النصره که خود، کارآمدترین گروه جنگجوی مورد حمایت مستشاری و مالی غرب محسوب می شود و پیکره آن را مزدوران خارجی تشکیل می دهند. در یک منطق پیچیده‌ی تلخ، جبهه النصره، «دارایی اطلاعاتی» مورد پشتیبانی آمریکا، اخیرا در فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارج قرار گرفت!

غرب مدعی است که برای نجات مردم سوریه به میدان آمده است که طبق ادعاها، زندگیشان از سوی بشار اسد تهدید می شود. حقیقت موضوع این است که ائتلاف نظامی غربی نه فقط در حال پشتیبانی از تروریست هاست(شامل النصره)، که به نیروهای شورشی «نیابتی» خود سلاح شیمیایی هم می دهد.

فاز بعدی این سناریوی شیطانی این است که تسلیحات شیمیایی در دستان عوامل القاعده، علیه غیرنظامیان به کار خواهد رفت که به طور بالقوه می تواند یک ملت را دچار فاجعه انسانی کند.

مساله گسترده تر این است: چه کسی تهید علیه مردم سوریه است؟ دولت بشار اسد یا ائتلاف نظامی آمریکا-ناتو-اسراییل که منجی نیروهای تروریستی است که اکنون آموزش کاربرد سلاح شیمیایی هم می بینند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسعود IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    13 8
    دنیا در حال تغییره امریکا در اینده ای نه چندان دور دچار فرو پاشی اجتماعی میشه به دوران پسا امریکا فکر کنید
  • US ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    6 26
    من موندم چرا داعش با اسد درگیر نمیشه؟؟؟!!!
    • احمد US ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      17 5
      پس اون کاری که در تدمر، دیرالزور، شرق حلب و حتی شرق دمشق دارن انجام میدن اسمش درگیری نیست؟! میشه بفرمایید الان داعش با کی درگیره؟!
    • ms GB ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      2 1
      درگیر نمیشه!؟ پالمیرا چندبار رد و بدل شد!؟ دیرالزور چطور جنوب حلب چطور؟
    • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      5 1
      عزیزم شما چیزی مصرف کردی ؟ مرغ محلتونم میدونه امریکاییها صراحتا اعتراف کردند که داعش رو به وجود آوردند. یکی ترامپ و دیگری کتاب خاطرات هیلاری کلینتون. از مرغ محلتون بپرسی بهت میگه. این میزان از ساده لوحی تاسف آور و حیرت انگیزه.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    7 18
    اقا شما میگی اسد سلاح شیمیایی نداره و حمله شیمیایی نکرده! بسیار خب! پس چرا همین چندساعت پیش قطعنامه ای که خواستار بررسی کمیته تحقیق شده بودن را روسیه وتو کرد؟
    • محمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      4 2
      دوست عزیز سازوکارکمیته تحفیق بگونه ای بود که از داخل ان حقیقتی بیرون نمی امد حاصلش جاسوسی ومقداری بیانات دوپهلو بود انها اگربواقع راست می گفتند حمله خودراموکول بهنتیج تحقیقات میگردند انه اول سوریه رابمباران کرده اند حلا دلایل حقوقی برای ان جمع وجورمیکنندوخلاصه ازته این کمیته حقیقت یاب حقیقتی بیرون نمی اید
    • جلیل IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      4 1
      آخر آقای هوشمند، گروهی که غربیها برای تحقیق تشکیل دهند نتیجه اش را نمی توانی پیش بینی کنی؟ حداقل در مورد ادعای غربیها در باره سلاحهای کشتار جمعی عراق و تولید سلاح هسته ای در ایران از سلولهای خاکستری مغزت کمک بگیر تا بلا استفاده نمانند.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      3 1
      ساده لو ...
  • M.sh IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    6 1
    کدوم کشور حاضر هست که تمام سایتهای نظامیشو در دسترس بازرسان شیاطین قرار بده!؟ شما شیطان پرستان شدین معزل بزرگ بشریت. اون شیاطین که معلوم الحال هستن. موندم دفاع شما از شیاطین برایچیه!؟ اره روسیه وتو نمیکرد میرفتن تمام سایتهای نظامی سوریه رو شناسایی میکردن و در حمله های بعدی همه رو با خاک یکسان میکردن کاری که ۲۰۰۳ با عراق کردند. بدبختهای مفلس که اینطوری سنگ شیطان رو به سینه میکوبین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس