انتخابات

دبیر ستاد انتخابات کشور از اعلام اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات میان دوره‌ای مجلس به وزارت کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر امروز در نشست معاونان استانداری‌های کشور، گفت: نام‌نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره قبل افزایش چشم‌گیری داشت، به گونه‌ای که با انصراف تعدادی از داوطلبان شاهد افزایش 11 درصدی ثبت‌نام‌کنندگان بودیم.

وی گفت: براساس سرشماری سال 95 در این دوره از انتخابات، تعداد روستاهای کشور از 37 هزار به بیش از 40 هزار روستا رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد داوطلبان از 256 نفر در دوره قبل به حدود 300 هزار نفر رسید که با انصراف برخی از داوطلبان، اکنون تعداد داوطلبان این انتخابات حدود 290 هزار نفر است. 

پورعلی مطلق در این زمینه یادآور شد: در برخی از استان‌ها مانند قزوین و تهران شاهد افزایش حدود 21 درصدی داوطلبان نسبت به دوره قبل بوده‌ایم. از نظر مدارک تحصیلی نیز سطح تحصیلات داوطلبان افزایش یافته است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: از نظر ثبت‌نام داوطلبان ایثارگر نیز در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد افزایش 42 درصدی داوطلبان بوده‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات کشور  ادامه داد: افزایش داوطلبان در این دوره از انتخابات شورای شهر نشانگر برگزاری انتخاباتی باشکوه در 29 اردیبهشت است.

پورعلی مطلق با اشاره به اینکه برخی عوامل مانند تعطیلات نوروز و سیل استان‌های جنوبی مانع از اقبال داوطلبان برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی نشد، گفت: در حالی که زمان قانونی برای ثبت‌نام داوطلبان تا ساعت 24 بامداد آخرین روز ثبت‌نام اعلام شده بود، اما داوطلبان زیادی به برخی از حوزه‌ها مراجعه کرده بودند که همکاران ما به لحاظ قانونی امکان ثبت‌نام آنها را نداشتند که اگر این افراد نیز نام‌نویسی می‌کردند تعداد داوطلبان بیش از این تعداد بود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فرآیند انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه، اضافه کرد: قرار است تا عصر امروز هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس