کد خبر 707910
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
مسعودی

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: هزینه تمام شده شهریه مدارس غیردولتی در ۱۰ مرحله فرایندی و ۱۳ شاخص محاسبه می‌شود.

به گزارش مشرق، حسن مسعودی مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص رویکرد سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی برای تعیین شهریه مدارس غیر دولتی اظهار داشت: الگو تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۹۷ـ۹۶ ویژگی‌هایی دارد.

وی افزود: محاسبه هزینه تمام شده در ۱۰ مرحله فرایندی و ۱۳ شاخص شامل «ساعات آموزشی هفتگی، تعداد کلاس‌های دایر، تعداد دانش‌آموزان موجود و ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و مزایای پرداختی به دبیر و سایر کارکنان، تعداد ماه‌های پرداختی حقوق و مزایا به دبیر و سایر کارکنان، تعداد عوامل اجرایی و معاونان، اجاره بهای فضا بر اساس متراژ اعیان و عرصه، سایر هزینه‌ها و شاخص‌های عملکرد آموزشی و پرورشی، حق‌الزحمه مؤسس و مجموع ساعاتبیمه نیروهای آزاد بیمه شده» انجام می‌شود.

مسعودی با بیان اینکه محاسبه تا سقف ۱۵ درصد شهریه برای مدارس متناسب با سطح آموزشی و پرورشی یعنی کیفیت بخشی انجام می‌شود، گفت: محاسبه امتیازات مدرسه بر اساس ۵ شاخص شامل منابع نیروی انسانی با سقف امتیاز ۲۲۲، عملکرد پرورشی و تربیتی با سقف امتیاز ۵۳۶، عملکرد آموزشی و پژوهشی با سقف امتیاز ۵۳۶، تجهیزات و امکانات با سقف امتیاز ۱۱۳ و عملکرد اداری، مالی و پشتیبانی با سقف امتیاز ۹۳ انجام می‌شود.

وی با تأکید بر کنترل حداقل و حداکثر پرداختی به دبیران، ادامه داد: محاسبه سرانه بیمه نیروهای آزاد، اجرای دقیق ساعات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، محاسبه سرانه اجاره بهای ملک با توجه به شرایط منطقه‌ای و جلوگیری از ادامه فعالیت مدارسی که حداقل امتیاز مطلوبیت را دریافت نکنند از ویژگی‌های الگوی تعیین نرخ شهریه امسال است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به در جریان قرار گرفتن اولیای دانش‌آموزان از فرایند تعیین شهریه، گفت: تعیین تکلیف شهریه کلاس‌های تابستانی و ممنوعیت اخذ وجه اضافی از دانش‌آموزانی که مایل نیستند از فعالیت‌های خارج از برنامه هفتگی مدارس استفاده کنند از دیگر مواردی است که در الگوی تعیین نرخ شهریه امسال رعایت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس