کد خبر 707818
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
سام طاهری

سام طاهری اولین راننده ایرانی است که در مسابقات اتومبیل‌رانی ناسکار شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اولین راند از فینال مسابقات اتومبیل رانی ناسکار در والنسیای اسپانیا شروع می‌شود و یک ایرانی برای نخستین‌بار در این رویداد پشت فرمان می‌نشیند و مسابقه خواهد داد.
سام طاهری راننده ایرانی است که قراراست امروز با خودروی فراری‌اش و با نام ایران در اولین راند این مسابقات شرکت کند.
ناسکار انجمن کشوری مسابقات خودروهای کارکرده (National Association for Stock Car Auto Racing) است که بزرگ‌ترین برگزارکننده مسابقات اتوموبیل‌رانی در آمریکا محسوب می‌شود و مسابقات زیادی در سراسر سال و در کشورهای مختلف دارد.


ناسکار، سنگین ترین مسابقه اتومبیلرانی در دنیا است که در ۳۱ هفته متوالی برگزار می‌شود. با توجه به اینکه تعداد دورها در هر مرحله این مسابقه به ۲۸۰ می‌رسد می‌توان تاکید کرد که ناسکار جزو رقابت‌ای بسیار دشوار اتومبیل‌رانی شناخته می‌شود.
یکی از موارد دیگری که مسابقات ناسکار را دشوار می‌کند سرعت بالای اتومبیل‌ها و احتمال تصادفات زیاد است. در این رقابت خودروها به سرعت ۳۰۹ کیلومتر در ساعت می‌رسند و با سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت از پیچ مسیر عبور می‌کنند.
در این مسابقات تیم ها اجازه ندارند از موتورهای ساخت اختصاصی استفاده کنند و موتورهای خودروها  نباید حجم بیشتری از ۵۶۰۰ سی‌سی داشته باشند و حداکثر سقف قدرت موتور ۷۵۰ اسب بخار است. هر خودرو ناسکار در جریان یک مسابقه کامل دست کم به ۴۰ حلقه لاستیک نیاز دارد.

نکته جالب دیگر در جریان مسابقه ناسکار این است که خودرو ها حدودا با فاصله کمتر از ۱۰ سانتی‌متر از هم حرکت می‌کنند و به همین دلیل این رقابت در تصادف‌ها بیشترین آمار را دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    4 0
    فورد موستانگه نه فراری
  • حاج آقا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    9 0
    این که فراری نیست. فورد موستانگه.
  • س0یبس NL ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    3 5
    به به دانشمند اتمی! چه چه! به به! که که! افتخار ازین بالاتر! مثل جایزه اسکار مفتخرمون کردی. ما که حسین و علی و شهید و فاطمه نداریم مفتخر باشیم بهشون! خخخخخ!
  • محسن IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    2 0
    فقط 20 میلیون پول لاستیک باس بده برای هر مسابقه
  • ح IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    0 0
    این مطالب را از کجا کپی کردی؟ مسابقات اصلی ناسکار فقط تو آمریکای شمالی برگزار میشه. آمریکا کانادا و مکزیک.. فقط بصورت نمایشی در اروپا. ضمنا فراری ندارند ماشین ها به غیر از تویوتا کمری بقیه همه آمریکایی هستن
    • 09سیب NL ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      0 0
      باور کن بعضی در خودباختگی به جایی رسیدند که اگر بهشون بگی پهن گاو و گوسفند در غرب برای تقویت و رشد عضله استفاده میشه فردا میخرندو میخوذند!
  • بهلول IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    0 0
    دارندگی و برازندگی!!!
    • 09ی8ل NL ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
      0 0
      آره برازندشه! شده گلادیاتوره غرب وحشی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس