کد خبر 707791
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
مایک پنس

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق با تأکید بر اینکه حمایت جهانی از عراق ادامه خواهد داشت؛ گفت که اولویت آمریکا در منطقه مبارزه با داعش است.

 به گزارش مشرق، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمربکا امروز (شنبه) در تماس تلفنی با «حیدر العبادی» درباره مسائل داخلی و منطقه‌ای با وی گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، طبق بیانیه صادره از دفتر العبادی، در این تماس تلفنی، درباره سیر عملیات موصل و پیروزی‌های بدست آمده و لزوم ادامه یافتن حمایت جهانی از عراق در مبارزه با تروریسم و همچنین بحث حمله موشکی آمریکا به سوریه بحث و گفت‌وگو شد.

العبادی در این تماس تلفنی گفت: استفاده از سلاح شیمیایی جنایتی محکوم شده است و عراق در کنار مردم سوریه است و مردم عراق خود قربانی سلاح شیمیایی هستند و باید با جدیت درباره عاملان این حمله تحقیق بین‌المللی صورت گیرد و هر طرفی که از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، محکوم شود.

نخست‌وزیر عراق در ادامه خواستار ممانعت از بحرانی‌تر شدن اوضاع سوریه و ائتلاف در راستای از بین بردن داعش شد.

«مایک پنیس» نیز با تبریک پیروزی‌های بدست آمده از سوی نیروهای عراقی در موصل و همچنین پیشرفت نیروی جنگاوری عراقی‌ها، تأکید کرد که سیاست آمریکا در منطقه تغییری نکرده و اولویت ما در عراق و منطقه شکست داعش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • س.ج.ا IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    0 0
    آمریکا.خود.داعش.است.عمل.ترامپ.کلینتون. تایید.کرد.پس.ترامپ.خودداعش.است..پدر.داعش.است.هرچه.آمریکایی.گیر.آمد.بکشید. داعش.است.نه.صدداعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس