کد خبر 707729
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
زیردریایی تایوانی

تایوان با ساخت هشت زیردریایی جدید در تقابل با چین می کوشد تا نیروی دریایی خود را با توجه به تشدید منازعات دریایی منطقه‌ای تقویت کند.

به گزارش مشرق، این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که چین به شدت در حال تقویت نیروی دریایی خود است و تعداد زیادی ناوشکن و کشتی های تسلیحاتی پیشرفته و زیردریایی را به ناوگان خود در دریاهای شرقی و جنوبی افزوده است.


یکی از اصلی ترین اهداف تایوان از ساخت هشت زیردریایی جدید، بهبود ساختار نیروی دریایی خود از جمله قوی کردن آن در دریای جنوبی است.
تایوان در حال حاضر از چهار زیردریایی بهره می گیرد که کاملا قدیمی است.


تایوان در کنار چین و کشورهای مالزی، ویتنام و فیلیپین بر تملک بر برخی از جزایر دریای جنوبی تاکید می ورزد و اخیرا شاهد عبور ناوهواپیمابر چین و شش فروند کشتی جنگی چین در نزدیکی آبهای خود بوده است.


ساخت زیردریایی های جدید و همچنین تقویت ساختار موشکی این کشور موجب شد تا اداره امور تایوان در دولت چین به این جزیره هشدار دهد.خبرگزاری شین هوا گزارش کرده است که از دیدگاه چین تقابل تسلیحاتی میان دو طرف هیچ سودی برای تایوان ندارد و مانع وحدت دو طرف نخواهد شد.


وزارت دفاع تایوان خاطر نشان کرده است که این جزیره در زمان حاضر دارای چهار فروند زیردریایی خارجی است که مستعمل هستند و ساخت زیردریایی های جدید برای تقویت ناوگانش اهمیت فراوانی دارد.


البته کار طراحی زیردریایی های جدید دستکم تا یک سال دیگر به پایان خواهد رسید و بر اساس برنامه اعلام شده اولین زیردریایی یک دهه دیگر در خدمت نیروی دریایی قرار خواهد گرفت.


خبر ساخت زیردریایی ها پیش از دیدار رهبران چین و آمریکا در روز پنجشنبه (امروز) در فلوریدا منتشر می شود؛ دیداری که یکی از موضوعات حساس مورد گفت و گوی آن جزیره تایوان خواهد بود.


آمریکا بارها تاکید کرده است که خود را موظف به تقویت تسلیحاتی تایوان می داند و فروش سلاح به این جزیره را متوقف نخواهد کرد و اعتراضات چین در چند دهه گذشته مانع این فروش تسلیحاتی نشده است.


تایوان زیردریایی های قدیمی خود را سه دهه قبل از آمریکا و هلند خرید و هم اکنون نیز در حال مذاکره برای خرید سلاح های جدید و پیشرفته تر از واشنگتن است.
چین منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، بخشی از خاک خود می داند و استفاده از اقدام نظامی در صورت اعلام استقلال از سوی این منطقه را منتفی ندانسته است.


این کشور همچنین مهلت اتحاد دو سوی تنگه تایوان را تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعیین کرده و افزوده است که از آن پس اگر لازم باشد برای رسیدن به این هدف به زور متوسل خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس