کد خبر 707055
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که موضع مسکو در قبال «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تغییر نکرده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، موضع مسکو در قبال «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تغییر نکرده و غیرقابل تغییر است.

این در شرایطی است که آمریکا که تا پیش از این پیش‌شرط کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت را مطرح می‌کرد، طی روزهای گذشته به نظر می‌رسید از این موضع خود عقب‌نشینی کرده است و حتی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز این تغییر موضع را تأیید کرده بود.

اما مجددا کشورهای غربی درخواست کناره‌گیری «بشار اسد» از ریاست‌جمهوری سوریه را مطرح کرده‌اند.

برخی از رسانه های معارض سوریه از دو روز پیش درباره حملات شیمیایی به ادلب علیه ارتش سوریه فضاسازی میکنند، حال آنکه این استان در اشغال تروریستها قرار دارد.

این تروریستها مدعی هستند که ارتش سوریه با حملات شیمیایی خود به خان شیخون در ادلب 64 نفر را کشته و 200 نفر دیگر نیز دچار حالت خفگی شده اند.

وزارت دفاع روسیه بامداد چهارشنبه عامل حادثه «ادلب» را انفجار انبار تسلیحات شیمیایی گروه‌های مسلح اعلام کرد.

کشورهای غربی هم بار دیگر اتهام زنی های خود به دولت و ارتش سوریه را تکرار کردند و فرانسه در واکنش به این خبر، از شورای امنیت خواست تا در واکنش به «حمله شیمیایی» در سوریه نشست ویژه تشکیل دهد.

حالا رسانه هایی از قبیل خبرگزاری فرانسه و اسپوتنیک روسیه، خبر دادند که آمریکا، فرانسه و انگلیس پیشنویس قطعنامه محکومیت حمله شیمیایی در سوریه را به شورای امنیت ارائه دادند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد، آمریکا و دیگر کشورها پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه سوریه به شورای امنیت ارائه کرده‌اند که این پیش‌نویس کاملا بر اساس گزارش‌های جعلی است.

زاخارووا تأکید کرد: «در تاریخ 4 آوریل (15 فروردین‌ماه)، هواپیمای نیروی هوایی سوریه حملاتی را علیه مواضع تروریست‌ها در حومه شرقی خان شیخون به انجام رساند. انبارهای مهمات و تجهیزات نظامی در این حمله هدف قرار گرفتند. در این میان کارگاه‌هایی که مین‌های پرشده با مواد سمی تولید می‌کردند نیز در داخل این تأسیسات قرار داده شده بودند».

وی در ادامه گفت که کلاه‌سفیدها و نیروهای ناظر حقوق بشر در سوریه نمی‌توانند به عنوان منابعی موثق در این خصوص در نظر گرفته شوند چرا که در گذشته نیز مشخص شده که گزارش‌هایی دروغین درباره اوضاع سوریه منتشر کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، مسکو با قاطعیت تمام هرگونه قطعنامه پیشنهادی در خصوص استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در سوریه را رد می‌کند و قطعنامه پیشنهادی غرب که ماهیت ضدسوری دارد نیز این خطر را در پی دارد که روند مذاکرات صلح سوریه را غیرممکن سازد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت، مسکو خواستار انجام تحقیقاتی تمام‌عیار درباره استفاده ادعایی از تسلیحات شیمیایی در ادلب سوریه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس