کد خبر 705958
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
لنین مورنو

با پیروزی نامزد احزاب چپ در انتخابات اکوادور، حکمرانی ۱۰ ساله چپ‌ها در این کشور آمریکای لاتین برای یک دوره دیگر تمدید شد.

 به گزارش مشرق به نقل از تله سور، با شمارش بیش از ۹۴ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری اکوادور، «لنین مورنو»، معاون پیشین رئیس جمهوری و نامزد حزب چپ این کشور توانست در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور پیروز شود.

رقیب اصلی لنین مورنو در انتخابات روز گذشته، گیلرمو لاسو، بانکدار مشهور اکوادوری و نامزد احزاب دست راستی بود.

نتایج اعلام شده حاصل از شماره ۹۸.۱۴ آرا توسط شورای ملی انتخابات اکوادور نشان می‌دهد که لنین مورنو با کسب ۵۱.۰۷ درصد آرا توانسته است بر رقیبش گیلرمو لاسو (با ۴۸.۹۳ درصد آراء) پیشی بگیرد.

با این حال، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نامزد احزاب دست راستی در پی اعلام نتایج شمارش آرا، مدعی تقلب شد، از هواداران خود خواست تا مقابل شورای ملی انتخابات تظاهرات کرده و از شورای ملی انتخابات خواست تا آراء را بازشماری کند. این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری این کشور با حضور ناظران بین‌المللی انجام شده بود.

مورنو که به خاطر اصابت گلوله در سال ۱۹۹۸ فلج شده است، بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ معاون رافائل کورئا بود؛ وی در سال ۲۰۱۳ نماینده ویژه سازمان ملل در امور مددجویان بود.

پیش‌بینی می‌شود لنین مورنو راه رافائل کورئا در پیگیری سیاست‌های اجتماعی و رفع فقر و محرومیت را که طی ۱۰ سال اخیر اجرا شده است را ادامه دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس