کد خبر 705521
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
فرانسوا فیون

نامزد ریاست جمهوری فرانسه هشدار داد که احتمالا این کشور نیز به سرنوشتی شبیه یونان دچار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، فرانسوا فیون نامزد محافظه کار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز شنبه در سخنانی هشدار داد که فرانسه نیز احتمالا با سرنوشتی شبیه یونان بحران زده روبرو خواهد شد که با بدهی سنگین دست به گریبان است.

وی در ادامه تصریح کرد: چیزی را که در سال 2007 میلادی در کورسیکا گفتم؛ الان بار دیگر تکرار می کنم. ما یک کشور ورشکسته هستیم... ما با یک بدهی روبرو هستیم که ما را مجبور به دریافت وام های چندین میلیارد یورویی از بازارهای بین المللی خواهد کرد.

وی در جمع طرفداران خود افزود: فرانسه امروز کشوری است که می تواند به اسپانیای دیگری تبدیل شود، پرتغال، ایتالیا یا شاید روزی به بحران شبیه یونان دچار شود.

فیون در رقابت های انتخاباتی قول داده است تا کسری بودجه فرانسه را 100 میلیارد دلار کاهش داده و 500 هزار فرصت شغلی بخش دولتی را حذف نماید. پیشنهادات فیون سختگیرانه و تندتر از سایر نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه بوده است.

در سپتامبر 2007 میلادی نیز فیون که نخست وزیر دولت نیکولا سارکوزی بود، در سخنانی جنجالی اعلام کرد که من رئیس یک دولت ورشکسته هستم.

وی در آن سخنان تصریح کرد: من رئیس دولتی هستم که در بخش مالی موفق عمل نکرده است. من رئیس دولتی هستم که برای 15 سال با کسری بودجه روبرو بوده است. من رئیس دولتی هستم که در 25 سال هیچ تلاشی برای دستیابی به یک بودجه متعادل نکرده است. این روند را نمی توان ادامه داد.

این اظهارات سرآغاز اختلافات بین فیون و سارکوزی شد. فیون در انتخابات مقدماتی حزب محافظه کار فرانسه در نوامبر گذشته توانست سارکوزی را شکست دهد. بسیاری از طرفداران سارکوزی تلاش زیادی کردند تا فیون را مجبور به کناره گیری از نامزدی این حزب کنند. این تلاش ها پس از آن تشدید شد که رسوایی فساد مالی و شغلی همسر و فرزندان فیون فاش شد و وی با کاهش فزاینده محبوبیت روبرو شده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که فیون با اختلاف زیادی نسبت به امانوئل ماکرون و مارین لوپن در رتبه سوم قرار دارد.

میزان بدهی های فرانسه در سال 2007 میلادی به 64 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده بود، این رقم در سال 1995 میلادی به کمتر از 56 درصد رسیده بود. تا سال 2015 میلادی میزان بدهی های فرانسه به بیش از 96 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس