کد خبر 705380
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
انفجار تروریستی در پاراچنار

انفجار شدیدی که روز گذشته در منطقه شیعه نشین پاراچنار پاکستان به وقوع پیوست و بیش از ۱۱۴شهید و زخمی برجا گذاشت، موجب تجمع گسترده مردم در سراسر پاکستان شد.

 به گزارش مشرق، گروه تروریستی جماعت الاحرار از شاخه‌های تحریک طالبان پاکستان این بار با حمله به شیعیانی که به قصد اقامه نماز جمعه راهی منطقه نور مارکت شهر پاراچنار شدند دهها تن را به خاک و خون کشیدند.

انفجاری که در آغاز تصور می شد تعداد تلفات آن پائین باشد تا کنون ۲۴ شهید و ۹۰ زخمی برجا گذاشته است.

بلافاصله پس از انفجار نیروهای امنیتی و امدادی سعی در کمک رسانی به حادثه دیدگان داشتند و تمامی مسیرهای منتهی به محل انفجار بسته شد.  

پیامهای ابراز همدردی توسط نخست وزیر و وزیر کشور پاکستان نیز در کمتر از یک ساعت صادر شد ولی این پیامهای قدرت لازم برای التیام بخشیدن به خانواده قربانیان این حمله تروریستی را نداشت.  

این درحالی است که علیرغم تاکید تمامی رسانه‌ها به انفجار خودروی بمب گذاری شده بقایای راکت نیز در محل انفجار یافت شد وبرخی رسانه‌ها حمله را انتحاری معرفی کردند.  

از آنجا که پیش از این نیز پاراچنار شاهد حملات تروریستی به شیعیان مظلوم بوده است، رهبران شیعی پاکستان تصمیم گرفتند دست به تجمع اعتراض آمیز بزنند و تا زمانی که از سوی دولت پاکستان در راستای تامین امنیت این مناطق سیاستی جدی اتخاذ نشود، پیکر شهدای خود را دفن نکنند.  

علاوه بر پاراچنار، شهرهای ملتان و مظفرآباد و دیگر شهرهای پاکستان نیز شاهد تجمع اعتراض آمیز علیه این اقدام تروریستی بود.  

تجمع کنندگان مدعی شدند تیراندازی نیروهای پلیس به سمت آنان باعث شهادت و زخمی شدن دستکم ۱۲ نفر دیگر شده است.

نیروهای پلیس با رد این ادعا تصریح کردند فقط تیراندازی هوایی صورت گرفته بود.  

این تجمع‌ها پس از رسیدن به نتیجه دلخواه به اتمام رسید و مردم پیکر شهدای این واقعه را برای تدفین تحویل گرفتند.  

علامه «فدا مظاهری» در این خصوص به تجمع کنندگان گفت: ما در مذاکرات با نیروهای دولتی به خواسته‌های خود رسیدیم و قرار است از این به بعد در مراکز ایست و بازرسی، نیروهای جوان شیعی حضور پیدا کنند و همچنین علیه ماموران خطاکار نیز پیگیری قضایی صورت گیرد.

نماز جنازه شهدای این واقعه تروریستی در حسینیه‌ای که انفجار روبروی آن انجام شده بود اقامه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس