کد خبر 705354
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
ترامپ و السیسی

منابعی در آمریکا و مصر از محور رایزنی‌های روسای‌جمهور این دو کشور در نشست روز دوشنبه در کاخ سفید، خبر داده‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از «اسکای‌نیوز»، دو روز مانده به دیدار «دونالد ترامپ» و «عیدالفتاح السیسی» روسای جمهور آمریکا و مصر، در کاخ سفید، برخی منابع محورهای این نشست را فاش کردند.

ترامپ و السیسی پیش از این در سپتامبر گذشته زمانی‌که ترامپ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود نیز دیدار داشتند.

در همین راستا، یک مسئول ارشد در کاخ سفید، روز جمعه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست روز دوشنبه بر احیای روابط بین واشنگتن و قاهره تلاش خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد، رایزنی‌های آمریکا و مصر بر مسائل امنیتی متمرکز خواهد شد.

این منبع افزود، در این نشست طرفین کمک‌های نظامی و مالی آمریکا به قاهره، که پیش‌بینی می‌شود «تا رسیدن (وضعیت مصر به سطحی قدرتمند) ادامه داشته باشد، بررسی خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی مصر (الشرق الاوسط) گزارش داده است که السیسی، شنبه- امروز- برای سفری رسمی و ۵ روزه عازم واشنگتن خواهد شد. این نخستین سفر رسمی رئیس‌جمهوری مصر از سال ۲۰۱۰ یعنی چند ماه قبل از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک»، محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، السیسی همچنین با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

الشرق الاوسط نوشت، این دو رئیس‌جمهور درباره پاره‌ای از مسائل از جمله مبارزه با تروریسم، موضوع فلسطین و اوضاع منطقه به‌ویژه سوریه، عراق، یمن و لیبی تبادل نظر می‌کنند.

روابط مصر و دولت سابق آمریکا به ریاست «باراک اوباما»، به‌ویژه بعد از سرنگونی حکومت اخوان‌المسلمین در جولای ۲۰۱۳، به تیرگی گرایید ولی انتظار می‌رود با آمدن ترامپ، این روابط بهبود یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس