کد خبر 705228
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
عکس/ جلسه مناطق آزاد با حضور روحانی

با موافقت و دستور رئیس جمهوری، قبض بهمن سال ۹۵ شهروندان خوزستانی به دلیل مشکلات ایجاد شده در پی ریزگردها رایگان و بخشیده شد.

به گزارش مشرق، استاندار خوزستان بابیان این مطلب گفت: به دنبال مشکلات به وجود آمده بر اثر پدیده ریزگردها، رئیس جمهوری با پیشنهاد اینجانب مبنی بر رایگان شدن قبض برق مردم خوزستان در بهمن پارسال موافقت کرد.

غلامرضا شریعتی افزود: رئیس جمهوری در هامش(پی نوشت) نامه بنده، دستور رایگان شدن قبض برق بهمن مردم استان خوزستان را به حمید چیت چیان وزیر نیرو صادر کرد.

 پدیده گرد و غبار بیش از ۱۰ سال است که مردم خوزستان را درگیر کرده و غلظت آن در مواردی تا ۶۷ برابر حد مجاز اعلام شده است.

طوفان گرد و خاک در هشتم بهمن سال ۹۵، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه خوزستان از مدار و قطعی چند ساعته قطع برق و آب در ۱۱ شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.

بر اساس مطالعات انجام شده، مساحت کانون های فعال گرد و غبار در خوزستان ۳۵۰ هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از ۸۰۰ هزار هکتار می رسد.

رئیس جمهوری پنجم اسفند پارسال به همراه وزیران اطلاعات، کشور، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی خود، به منظور بررسی مسئله ریزگردها وارد خوزستان شد و پس از بررسی، مصوباتی به تصویب رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    10 0
    در اینکه حق مردم خوزستان بیش از این حرفهاست حرفی نیست . لیکن اینک و در آستانه‌ی انتخابات باهدف تبلیغ روحانی از کیسه‌ی بیت‌المال صورت می‌گیرد که علاوه برحرمت شرعی و منع قانونی، توهین به شعور مردم ولایت‌مدار خوزستان تلقی می‌شود. یقینا این شوی تبلیغات انتخاباتی برای رفو کردن گاف درشت روحانی در گناهکار دانستن خوزستانی‌ها و عذاب الهی دانستن آنها است. که متاسفانه از کیسه‌ی بیت‌المال برای تبلیغات روحانی خرج می‌شود.
  • هاتف IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    5 0
    طبق قرارداد برق در صورت قطعی برق و یا ایجاد خسارت بر اثر برق شرکت برق موظف به پرداخت خسارت می باشد جهت اطلاع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس