حضور طلاب غیر ایرانی در اردوی راهیان نور

امسال یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس با قدم‌های خانواده‌ شهدای لشکر فاطمیون زینت یافت همان شهدایی که خونشان را نثار دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و حرم حضرت زینب(س) کردند.

به گزارش مشرق، ایام سفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس که با عنوان «راهیان نور» شناخته می‌شود، فرصتی را برای یادبود و بزرگداشت شهدای عزیزمان فراهم می‌کند. از این سو در این ایام که مصادف با ابتدای سال 96 شمسی است، قلب و جسم بسیاری از مشتاقان راهی مناطقی می‌شود که با خون‌های شهیدان راه حسین(ع) زینت یافته است تا اینگونه یادآور آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا شوند و از سوی دیگر ایستادگی خود در این مسیر را به مقام معظم رهبری ابراز بدارند.

اما امسال یادمان‌های عملیاتی جنوب کشور مزین به قدم‌های خانواده‌های لشکر فاطمیون شد. این خانواده‌ها که فرزندان خود را نثار پاسداری از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و حرم حضرت زینب(س) کرده بودند، هیچ تفاوتی بین راه شهدای جنگ تحمیلی و مسیر شهدای خود احساس نکردند زیرا هر دو نبرد سرچشمه از عشق به اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای عاشورایی می‌گرفت.

در این راستا در اواخر سال گذشته پایگاه مقاومت بسیج شهدای لشکر فاطمیون در یک حرکت بسیار زیبا اولین دوره ثبت‌نام بستگان درجه یک خانواده‌های این لشکر را انجام داد و توانست تعداد 80 نفر از خانواده‌های معظم این شهدا را به سفر راهیان نور در مناطق جنوبی کشور ببرد که در ادامه به توضیح برخی جزئیات این سفر می‌پردازیم.

این سفر نورانی با سه روز زیارت از یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس همراه بود. خانواده‌های شهدای لشکر فاطمیون در روز دوم فروردین در پادگان ثامن الائمه استقرار یافتند و از فردای آن روز به بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‌ها پرداختند.  

این خانواده معظم شهدا در زیارت روز اول، به مناطق عملیاتی دهلاویه، هویزه طلائیه و معراج شهدا، در روز دوم به زیارت یادمان‌های نهر خیّن، شلمچه و اروند و در روز سوم به زیارت از یادمان‌های چزابه، فکه و فتح المبین پرداختند و بعد از زیارت دانیال نبی در شهر شوش، به سمت قم حرکت کردند.

خانواده شهدای لشکر فاطمیون در استان قم روز ششم فروردین با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن امام خامنه‌ای آن آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو داشتند. در ابتدای این دیدار سیدحسن هاشمی، از اعضای پایگاه بسیج شهدای لشکر فاطمیون به تلاوت قرآن پرداخت و بعد حجت‌الاسلام عباسی، امام جماعت هیئت رزمندگان به ارائه گزارش از جزئیات این سفر به آیت‌الله سعیدی پرداخت.

در ادامه این دیدار آیت‌الله سعیدی به ایراد سخنرانی پرداخت سپس نماز جماعت به امامت ایشان برگزار شد و بعد این خانواده‌های معظم شهدا در مهمانسرای آستان مقدس حضرت معصومه(س) پذیرایی شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس