به گزارش مشرق، جعفرزاده روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری دیروز با بیان اینکه ملاک ارزیابی عملکرد شرکت های هواپیمایی در پایان پروازهای نوروزی براساس رضایتمندی مسافران خواهد بود از ایرلاینها خواست؛ نسبت به سیستم توزیع بلیتهای خود دقت بیشتری داشته تا هر روزنه ای برای سودجویی افراد متخلف بسته و فعالیت های انجام شده خدشهدار نشود.
وی افزود: همانطور که قبلا نسبت به بعضی از تخلفات دفاتر و منابع توزیع بلیت هواپیما مبنی بر لغو، تعلیق و جریمه هشدارهایی داده شده، اکنون نیز تاکید می کنیم که نسبت به تک تک شکایات ارسال شده از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری (www.cao.ir) برخورد قاطع صورت گرفته و کوتاهی نخواهیم کرد.
وی از مسافران خواست تا بلیت های خود را از منابع غیر معتبر خریداری نکنند اگرچه امکان اعتبار سنجی بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت های شرکت های هواپیمایی و انجمن این شرکتها فراهم است.
اما آیا سازمان هواپیمایی کشور واقعا بر روند فعالیت ایرلاینها نظارت دارد؟ اگر اینگونه است چرا نرخ بلیت پروازهای داخلی همچنان روند صعودی دارد؟
جدولی مقایسهای از نرخ روز بلیت پروازهای داخلی و نرخهای پیش از آزادسازی منتشر شد که بعضا حکایت از افزایش چند صد درصدی قیمتها در بازه مورد اشاره داشت.
مبدا | مقصد | نرخ بلیت قبل از آزادسازی (تومان) | نرخ بلیت 20 اسفند ماه 95 (تومان) | نرخ روز بلیت (تومان) |
تهران | مشهد | 131 هزار | 430 هزار | 440 هزار |
تهران | کیش | 170 هزار | 500 هزار | 560هزار |
تهران | بندرعباس | 177هزار | 516 هزار | 535 هزار |
تهران | شیراز | 126 هزار | 501هزار | 550 هزار |
تهران | کرمانشاه | 96هزار | 274 هزار | 275 هزار |
تهران | قشم | 184هزار | 420 هزار | 428هزار |
تهران | عسلویه | 162هزار | 450هزار | 490 هزار |
بندرعباس | ساری | 144 هزار | 470 هزار | 500هزار |
ارومیه | تهران | 110هزار | 350 هزار | 355 هزار |
تهران | چابهار | 202هزار | 540هزار | 557 هزار |
اصفهان | قشم | 143 هزار | 390هزار | 415 هزار |
تهران | خرمآباد | 96 هزار | 280هزار | 300هزار |
بندرعباس | کرمانشاه | 197هزار | 544 هزار | - |