کد خبر 702902
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
جنگنده اف 16 اسراییلی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد تمام سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را نابود خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت شلیک دوباره سوریه به جنگنده‌هایشان، تمام سامانه‌های پدافند هوایی این کشور را نابود خواهند کرد.

در حالی که این نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بود که در تجاوز آشکار به هدفی در نزدیکی شهر «تدمر» حمله کرد اما لیبرمن تهدید کرد: «بار دیگری که سوریه از سامانه‌های پدافند هوایی علیه جنگنده‌های ما استفاده کنند، آنها را بدون کوچکترین تردیدی نابود می‌کنیم.»

به نوشته پایگاه خبری «آی24 نیوز» وی همچنین افزود: «ما هیچ تمایلی به درگیر شدن در جنگ داخلی سوریه نداریم، چه به نفع یا چه علیه (بشار) اسد (رئیس جمهور سوریه) و همچنین نمی‌خواهیم با روس‌ها درگیر شویم (اما) امنیت اسرائیل در اولویت است و ما سازش نمیکنیم.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مشکل آنها با انتقال سلاح به جنبش «حزب‌الله» لبنان است، تاکید کرد: «بخاطر همین است که هر زمانی که انتقال سلاح‌هایی که قواعد بازی را تغییر می‌دهند، شناسایی می‌شود، با آن مقابله می‌کنیم.»

پیشتر «ایهود باراک» وزیر جنگ و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن موشک ضد هوایی سوریه توسط اسرائیل را عامل بر عهده گرفتن حمله جنگنده‌های صهیونیستی به «تدمر» توصیف و از آن انتقاد کرد.

روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی اقدام دولت سوریه در پرتاب موشک به سمت جنگنده‌های اسرائیلی را نشان دهنده تلاش «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای تغییر دادن قوانین غیررسمی بازی خوانده بود.

بامداد جمعه بود که 4 جنگنده رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی سوریه، پایگاهی را در نزدیکی «تدمر» هدف قرار دادند. ارتش سوریه نیز چندین موشک ضد هوایی «سام 5» به سمت آنها شلیک کرد که به 2 جنگنده اصابت کرده و یکی از آنها در اراضی اشغالی فلسطین سقوط کرد.

گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی توانسته یکی از این موشک‌های سام را با سامانه «پیکان 3» برای اولین بار هدف قرار دهد. پیشتر این سامانه در تعدادی از آزمایشات نظامی ناموفق بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ناشناس IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    30 95
    عجب سامانه قدرتمندی دارن. ما چند هزار سال دیگه میتونیم یه همچین چیزی بسازیم؟
    • ستوده IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      58 36
      از دید واداده های بزدلی چون شما ما هیچوقت نمیتونیم به اینچنین سامانه هایی دست یابیم . ولی از دید کارشناسان نظامی دنیا ایران جزء قویترین قدرتهای موشکی دنیاست که ظرف 8 دقیقه میتواند حیفا و تل آویو را نابود کند .
    • محمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      4 4
      سامانه عجیبی نیست انقدر تند میرید همچین چیزی رو ایرانم داره لطفا از روی ندانستن حرف نزنید رادار امواجی تولید میکنه که بوسیله موشک کروز قابل ردیابی و انهدام برای همین بیشتر مواقع رادار آفلاینه و موقع شلیک روشن میشه و بعد از آتش موشک سامانه های متحرک مکان و ترک میکنن تا شناسایی نشن
    • ston IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      10 7
      عقلت کمه همین الانم اسراییلی ها از ترس اس 300 شلوارشونو خیس کردن. افتادن دنبال راه حل. ضمنا اسراییل خودشم میدونه در صورتی که حزب الله اراده کنه دیگه اسراییلی وجود نداره.
    • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      7 8
      احیانا شما مزدور موساد نیستید ؟
    • ایرانی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      9 8
      خاک برسر بدبخت و ترسویت...مخالف هستی.باش اما بی وطن و حامی صهیونیستها نباش
    • سید IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      7 4
      جقدر مثل دولت مردانمون نظر قشنگی دادی بلی تا بزدل هایی مثل شما هستند و این القا رو میدن باید تاسف خورد
  • حسن ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    50 76
    بیجا کردید تلاویو را با خاک یکسان می کنیم
    • ح IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      8 4
      اطمینان داری اسمت حسن است. احتمالا اسمت یواخیم نیست. مردک هر چه که ملت ایران و خاورمیانه می کشد از دست این صهیونیست ها است . فکر می کنی سوریه را ال سعود ویران کرد؟ فکر می کنی صدام به خودی خود به ایران حمله کرد؟ فکر می کنی صدها دانشمند عراقی سرما خوردند و مردند و اصلا ترور نشدند؟ فکر می کنی دانشمندان اتمی ایران توسط ایرانی ها ترور شدند؟ مردک این صهیونیست ها امریکا و سازمان ملل را هم به گروگان گرفته اند و تنها کسی که حاضر نیست زیر یوق بردگی آنها برود ماهستیم . کثیف تر و حرام زاده تر از صهیونیست ها در دنیا نداریم
    • سام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      5 7
      به سوریه حمله خواهیم کرد نه ایران
    • دوست دار وطن IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      3 7
      فکرکنم صهیونیست زاده ای یا وهابی!!!
    • حسین IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      1 2
      جناب آقا یا خانم ح : منظور حسن آقا رو درست متوجه نشدی اون میگه اسرائیل بیجا میکنه و اگه ادامه بده با خاک یکسان میکنیم . حضرتعالی هم ک فوری قضاوت نابجا و کلی مطلب بار کردی کمی تعقل در گرفتن مطلب هم خوبه بخدا
  • x IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    11 1
    مشرق چرا بین مردم فساد و فتنه می کنی تا مردم با هم دعواشون بشه
  • بدبخت IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    7 6
    قدرت نظامي ايران رو دست كم نگيرين عزيزان
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    10 3
    مشرق یه سری خوانند و جواب دهنده ی کمامنت خاصی داره که به نظرات مردم به بدترین نحو ممکن حمله میکنن و خودشونو و قشری که از جامعه هستن، نشون میدن. همین باعث میشه زیاد نظر ندیم بزاریم تنها باشن و فکر کنن اونا درست میگن
  • مرتضی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    3 5
    بله کاملا درسته تلاویو مرکز خوکها را نابود میکند درست گفته ستوده غصه نخورید نابوده اسراییل قدرتی پوچ و تو خالی است . خدا ادمکشها رو خواهد کشت به هر شکلی باشد
  • هدی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    5 1
    منبع: فارس !!!!!!
  • israel chai IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    4 2
    پیکان 3هنوز عملیاتی نشده پیکان 2 بوده(منطقی هم هست چون پیکان 2 تو فاز ترمینال هدفو مورد اصابت قرار میده وپیکان 3در خارج از جو موشک وماهواره هارو مورد اصابت قرار میده سام 5 هم که از جو خارج نمیشه...) هردو سامانه هم توی تمام ازمایشاتشون کاملا موفق عمل کردند این خذعبلات رو از کجا میاریدمن نمی دونم.
  • کاپیتان IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    3 3
    پس معلوم میشه مورد اصابت قرار گرفته اینم عوارضشه
  • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    11 5
    وقاحت عریان! میگه میاییم کشورتون را بمبارون میکنیم ولی حق ندارید حتی با شلیک یک موشک بهمون پاسخ بدید و فقط حق دارید نگاه کنید که بیایم و بمبارون کنیم و بریم. هروقت دلمون خواست! هر کجا و هر کسی را!! زیاد هم حرف نزنید! اونایی هم که توهم داشتند در مورد امثال این وحشی ها سخنان نتانیاهو را امسال به خاطر بیارند که نشون داد هر چند در قبل از انقلاب هم به خاطر شیردوشی ایران ( اجرای پروژه های بزرگ در ایران و نفوذ امنیتی و اقتصادی در ایران ( مثل همه ی جای دنیا که با پول و قدرت در کشورها سرمایه گزاری میکنند و مثلا حتی در امریکا هم چندین مورد جاسوسهاشون بازداشت شدند علاوه بر همه ی خدمات امریکا بهشون و همچنین کمک عظیم ایران وقتی اعراب نفت را روش بستند و فقط ایران نفتش را تامین میکرد از منطقه ی ما) در ظاره رابطه داشتند ولی در باطن عقدشون از ایرانی ها به صها سال قبل برمیگشته و فقط نشون نمیدادند و مشکلشون اصولا با ایرانی ها بوده و نه نظام ایران و گویا اون کشتار در زمان خشایارشاه براشون کافی نبوده و قطعا دنبال فرصتی هستند برای تلافی و به خیال خوشدون حکمرانی در منطقه از نیل تا فرات و آقایی و بازیافتن شکوه به قول خودشون قوم برگزیدشون!!!!
  • چرتکه GB ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    5 7
    25 سال آینده را نخواهند دید...
  • d IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    10 3
    عجب! ما خودمون قدر پیکانو ندونستیم، نذاشتن ارتقاش بدیم!!
  • ناشناس IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    8 8
    واقعا به پدافند کشورمان افتخار میکنیم که صهیونیست ها جرات نزدیک شدن به آن را ندارند.
  • هشدار از دور IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    7 3
    سامانه پدافندی سوریه باید محدوده هوایی خاصی قبل از ورود به حریم هوایی سوریه رصد و هشدار دهد و اجازه نزدیک شدن ندهد چه رسد به مورد تهدید و اصابت قرار دادن همان کاری که ایران برای هواپیماهای آمریکایی در افغانستان و پاکستان انجام داد .
  • امیر IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    7 5
    باید سامانه سوم خرداد رو با خودمون ببریم سوریه و عملا پدافند رو به اسرائیل نشون بدیم .
  • عمواحمد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    6 7
    آشغال های پررو. باید زد توی دهن این بی هویت ها
  • خاک ایران IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    6 8
    حسن جان !!!...خاک عالم بر سر بی مخت، ضمنا آویگدور اربابت گ...زیادی خورده .
  • سینا IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    6 7
    درودبرشما.ای کاش جنگ بین سوریه ورژیم وحشی صهیونیستی صورت میگرفت وسیدعلی امرمیکردتاازاسراییل یه تپه خاکی فقط باقی بماند.من جای اسدبودم حتی بانابودی خودم تااخرین فشنگ به وحشی هاباج نمیدادم
  • محمد GB ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    0 4
    به نام خدا ایا وقت ان نرسیده که از از تجهیزات ساخت ایران در سوریه استفاده کرد مثلا وجود سامانه موشکی فاتح313 برای انهدام سایتهای راداری وپدافندی اسراییل ونیز تجهیز نیروی هوایی سوریه به سامانه پدافندی صیاد2 وجود این سامانه قطعا میتواند معادله قدرت درمنطقه را به نفع ایران برهم بزند نیابد اجازه دهیم اسراییل برتری هوایی خود را درمنطقه افرایش دهد نمیتوان به روسیه امیدوار ماند
  • SMART IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    1 3
    سلام داداشها چقدر ساده این شما اون بابا متلک انداخته الان داره به مطالب ما میخنده خودشم نمیدونه چی گفته جواب ابلهان رو با خاموشی بدین سرباز امام زمان
  • دانیال IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    1 3
    من می خوام بدونم خلبانهای این هواپیماهای سقوط کرده کشته شدند یا نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس