کاظم نجفی رستگار

پاییز ۱۳۶۱ شمسی، پس از استعفای «حاج علی رضا موحد دانش» از فرماندهی «تیپ ۱۰ سیدالشهدا(صلوات الله علیه)»، به پیشنهاد او، «کاظم رستگار» فرماندهی این تیپ را برعهده گرفت

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، «کاظم نجفی رستگار»  به تاریخ سوم فروردین ۱۳۳۹ شمسی در روستای «اشرف آباد» (شهر ری) متولد شد. وی پس از پیروزی اتقلاب در نهاهای مختلف، به انقلاب اسلامی خدمت کرد. با شروع غائله تجزیه طلبان ضد انقلاب در کردستان به همراه نیرو های «شهید چمران» عازم این منطقه شد و آموزش های چریکی را نیز در آن جا آموخت.


«رستگار» پس از بازگشت از کردستان به عضویت سپاه در آمد و شش ماه به عنوان مسئول واحد فرهنگی (پادگان توحید) خدمت کرد. او مدتی نیز در «فیروزکوه» به تدریس احکام دینی و مسائل نظامی به جوانان و نوجوانان پرداخت.


با آغاز جنگ راهی جبهه شد و در عملیات«بیت المقدس»با مسئولیت فرماندهی «گردان میثم» از لشکر حضرت ۲۷ محمد رسول الله(صلوات الله علیه)شرکت کرد. وی پس از آزادسازی خرمشهر در رکاب «حاج احمد متوسلیان» به لبنان شتافت و مدتی پس از اسارت «حاج احمد» به ایران بازگشت.  مدتی بعد، در مهرماه 61 ازدواج کرده، چند روز پس از ازدواج راهی منطقه عملیاتی گردید.
پاییز ۱۳۶۱ شمسی، پس از استعفای «حاج علی رضا موحد دانش» از فرماندهی «تیپ ۱۰ سیدالشهدا(صلوات الله علیه)»، به پیشنهاد او، «کاظم رستگار» فرماندهی این تیپ را برعهده گرفت. به دنبال «عملیات خیبر» و مباحثی که بر سر نحوه اداره عملیات ها در میان یگان های سپاه تهران و ستاد کل سپاه ایجاد شد، «کاظم رستگار» پس از دو سال فرماندهی موفق «لشکر دوم پایتخت»، از جمله فرماندهانی بود که برای ایجاد سهولت در فرماندهی جنگ و یکدستی در اداره عملیات ها، داوطلبانه از تمام مسئولیت های خود کناره گرفت و به فاصله کوتاهی، در کسوت یک پاسدار بسیجی در «عملیات بدر» حاضر شد و در خط مقدم نبرد (شرق رودخانه «دجله») خلعت شهادت پوشید.

پیکر پاک شهید «کاظم نجفی رستگار»، پس از ۱۳ سال در منطقه «هورالهویزه» تفحص شد و به تهران منتقل گردید. این سردار مخلص، در قطعه ۲۴ بهشت زهرای تهران (ردیف: ۷۴ شماره: ۲۳ ـ پایین مزار شهید بروجردی) به انتظار ظهور مولایش، آرمیده است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق، مفتخر است، در سی و دومین سال گشت شهادت «کاظم نجفی رستگار» ۱۰۰ قطعه از تصاویر به یاد مانده از ایشان را منتشر نماید.

امید که شفاعتش در روز حشر، روزی مان گردد:

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس