قالیباف

قالیباف در آیین بهره‌برداری از ۵۹واگن و لوکوموتیو متروی تهران با ابراز گله از عدم تحقق مناسب ایجاد اشتغال در کشور گفت: چرا نباید بتوانیم در سال ۲میلیون شغل ایجاد کنیم؟ می‌توانیم و این منطق علمی دارد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز در مراسم بهره‌برداری از 59 دستگاه واگن و لوکوموتیو شرکت متروی تهران با اشاره به وجود روحیه جوانمردی جوانان بانشاط شرکت واگن‌سازی تهران، گفت: در حالی که همه‌روزه در شرایطی هستیم که کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و شرایط سخت شده است، اما شما توانسته‌اید در هر فصل و در 4 نوبت واگن‌های ساخته شده در شرکت واگن‌سازی تهران را آماده کنید و تحویل دهید.

قالیباف اظهار امیدواری کرد که با همت انجام‌شده در شرکت واگن‌سازی تهران، بقیه کارخانه‌های واگن‌سازی هم بتوانند با توجه به رشد توسعه مترو، در این زمینه به فعالیت جدی بپردازند.

قالیباف شهردار تهران با اشاره به اینکه خط 6 متروی تهران با طول 30کیلومتر و با پیشرفت 85درصدی در 18ماه به این مرحله رسیده است، سرعت رشد و توسعه مترو را قابل توجه دانست.

وی با تأکید بر اینکه "کار نشد نداریم و خداوند نیرویی به انسان داده است و با عزم و خلاقیت و خردورزی و ایمان هیچ کاری نیست که بر زمین بماند و بگوییم که ما نمی‌توانیم.

شهردار تهران با اشاره به انجام تست گرم متروی خط 7 تهران در صبح امروز گفت: در این مسیر چقدر مشکلات فنی داشتیم؛ جنس خاک و فرسودگی تأسیسات و... همه از نکاتی بود که همه قانع شده بودند که این خط را در این مسیر و منطقه نسازیم،‌ و یک دلیل آن هم دلیل خدمت به مردم و با همت شما عزیزان کفایت کرد که این کار نشدنی در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه و با بهترین کیفیت انجام شود.

شهردار تهران همچنین گفت: نیاییم بگوییم در دنیا این‌گونه است که این تعداد اشتغال ایجاد می‌کنند و ما بیشتر از آن نمی‌توانیم. این چند میلیون جوان تحصیل‌کرده و حتی جوانانی که سطوح تحصیلی بالا ندارند زمینه اشتغال را دارند. چرا نباید بتوانیم در سال 2میلیون شغل ایجاد کنیم؟ می‌توانیم و این منطق علمی دارد، همین تولید واگن‌ها هم نمونه‌اش. مگر مشکلات اقتصادی نیست؟ مگر شهرداری هم در این رکود اقتصادی نیست؟ چطور 30هزار نفر در این مترو مشغول به کار هستند؟

در ادامه آیین بهره‌برداری از 59 دستگاه واگن و لوکوموتیو قالیباف ادامه داد: در پایان سال 95 ما توانستیم 100 کیلومتر مترویی را که باید به نتیجه می‌رساندیم در خطوط 6، 7 و 8 به نتیجه برسانیم و با تست گرمی که امروز از خط 7 انجام شد از اواخر فروردین ماه، بهره‌برداری مسافرگیری از این خط شروع خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: دیگر مردم درخصوص فعالیت‌های عمرانی و توسعه متروی تهران به برخی سخنان دیگران گوش نمی‌دهند، کسانی که در طول فعالیتشان یک کار جدی و اثرگذار ندارند و با این وجود اقدامات تخریبی غیرمنصفانه انجام می‌دهند.

قالیباف همچنین درخصوص موضع اخیر مجلس درخصوص تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم تشکر دارم که با درایت و تصمیم درستشان نگذاشتند در روحیه کار و تلاش کارکنان شهرداری تحت تاثیر سیاست و سیاست‌بازی قرار گیرد. البته ما هم همواره گفته‌ایم که در برابر فعالیت‌های شهرداری تهران پاسخگو هستیم و شخصا هم در جلسات کمیسیون عمرانی مجلس حضور یافتم و به تمام سوالات پاسخ دادیم و اسنادی را هم که لازم داشتند ارائه کردیم.

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی اظهارنظرها درخصوص شهرداری پرداخت و گفت: متاسفم از کسانی که می‌گویند نظارتی بر شهرداری نیست. مگر شورای شهر کمیسیون نظارت ندارد؟ مگر حسابرسی وجود ندارد؟ مگر شهرداری بازرسی ندارد؟ چطور حاضرید که پشت تریبون مجلس بگویید که چرا این عمل انجام می‌شود؟ از قضا آنچه امروزه رنج‌آور است تعدد نظارت‌هاست.

قالیباف خطاب به کسانی که مدعی وجود تخلفات در شهرداری هستند گفت: بفرمایید در طول 12سالی که توفیق خدمت در شهرداری داشته‌ام کدام پرونده فساد در شهرداری پیدا شده و محکومیت یافته است؟ یک مورد نداریم و خوشحالیم که پروژکتورها هم به سوی شهرداری روشن است. تخلف اداری و تخلف شخصی هم اگر هست در همه مجموعه‌ها هست، اما تخلف سازماندهی شده در شهرداری تهران وجود ندارد.

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اگر با روحیه جهادی و اخلاص خدمت به مردم کنیم و با اعتماد به همکارانمان و تلاش شبانه‌روزی کار خود را انجام دهیم، خداوند هم ما را یاری خواهد کرد.

وی کاهش فاصله انتظار قطارها را یکی از مطالبات مردمی دانست و گفت: گفته‌بودم که ایجاد زیرساخت‌های ریلی و ساخت تونل واجب‌تر است وچرا که نمی‌دانیم اگر کار را ما رها کنیم آیا بعدی‌ها با وجود سختی کار، این کار را انجام خواهند داد یا خیر؟ سال آینده سالی است که به مردم این قول را می‌دهم در سال 96 کاهش سرفاصله قطارها اولویت مترو می‌باشد و با غیرت شما این کار انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس