به گزارش مشرق، خیرالله خادمی امروز در برنامه خبری با اشاره به فعالیت مناسب در قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: در حال حاضر پروژههای آزادراهی در حال اجرا است که شامل هزار و 350 کیلومتر آزادراه است و در صورت تکمیل بخش قابل توجهی از کریدورهای ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین ـ رشت در منجیل به طول 3 کیلومتر در پایان هفته جاری گفت: این قطعه از مسیر از لحاظ شرایط اجرا بسیار سخت بود، ضمن آنکه تونلهای زیادی داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور تکمیل قطعه چهارم آزادراه جنوبی تهران در سال 96 اشاره کرد و گفت: همچنین قطعه اول آزادراه شیراز ـ اصفهان در سال 97 به بهرهبرداری میرسد.
خادمی هزینه اجرای آزادراهها را رقم بالایی عنوان کرد و گفت: هر کیلومتر آزادراه در ارزانترین قیمت 12 میلیارد تومان هزینه دارد و در مناطق کوهستانی این رقم به 25 میلیارد تومان افزایش می یابد.
وی به اجرای روزانه 4 تا 5 کیلومتر ریلگذاری در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 40 روز پیش 260 میلیارد تومان نقدینگی رسید و اجرای توسعه ریلی را سرعت بخشید.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور خاطرنشان کرد: همچنین تزریق هزار و 750 میلیارد تومان در سال 95 موجب شد، اجرای آزادراه سرعت بگیرد.
خادمی بیان کرد: همچنین امسال 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت به آزادراهها اختصاص دادند.
وی بیان کرد: در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان در محورهای منتهی به شمال هزینه کردیم که 600 میلیارد تومان آن در آزادراه تهران ـ شمال، 100 میلیارد تومان آن در محور فیروزکوه، 100 میلیارد تومان در محور هراز، 110 میلیارد تومان در محور قزوین ـ الموت و 120 میلیارد تومان آزادراه قزوین ـ رشت، البته در سال گذشته 80 میلیارد تومان هم به تکمیل آزادراه قزوین ـ رشت اختصاص دادیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور افزود: آزادراه قزوین ـ رشت 3.2 کیلومتر تونل رفت و برگشت سه خطه احداث شد.
خادمی همچنین از تکمیل کنارگذار کرمانشاه به طول 24 کیلومتر با 4 تقاطع غیرهمسطح خبر داد و گفت: این مسیر در محدوده کریدور شمال ـ جنوب غرب وجود دارد.
وی در ادامه افزود: در آزادراه خرمآباد به اراک بلندترین تونلها شامل 3 کیلومتر رفت و 3 کیلومتر برگشت در دو سال توسط قرارگاه خاتم احداث شد که در سال 96 لاینیگ آن اجرا میشود و احداث 6 کیلومتر تونل در سه سال بدون تی بی ام مناسب ارزیابی میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اظهار داشت: باید 9 هزار و 500 کیلومتر خط آهن بسازیم که طبق اولویتبندی ستاد اقتصاد مقاومتی 5 پروژه ریلی اولویتگذاری شد.
خادمی ادامه داد: اتصال استانهای همدان، گیلان، کرمانشاه، ارومیه و آذربایجان غربی و کردستان به شبکه ریلی جزو پروژههای ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش ریلی اولویتبندی شد، تا تکمیل شود.
وی اظهار داشت: برای تأمین ریل این پروژههای ریلی بهاندازه 2 هزار کیلومتر ریل به صورت فاینانس از هند تأمین شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور بیان کرد: برای ریل گذاری روزانه 30 واگن ریل فعالیت میکنند.
وی بیان کرد: اعتبارات ریلی در سال آینده افزایش یافت تا این 5 اولویت حتماً در سال 96 افتتاح شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای تکیمل این 5 محور ریلی هزار و 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه شده است و افزایش اعتبارات ریلی از هزار و 200 میلیارد تومان به 2 هزار و 100 میلیارد تومان نشانه توجه دولت به توسعه ریلی کشور است.
وی با اشاره به افتتاح گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین ـ رشت در منجیل به طول 3 کیلومتر در پایان هفته جاری گفت: این قطعه از مسیر از لحاظ شرایط اجرا بسیار سخت بود، ضمن آنکه تونلهای زیادی داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور تکمیل قطعه چهارم آزادراه جنوبی تهران در سال 96 اشاره کرد و گفت: همچنین قطعه اول آزادراه شیراز ـ اصفهان در سال 97 به بهرهبرداری میرسد.
خادمی هزینه اجرای آزادراهها را رقم بالایی عنوان کرد و گفت: هر کیلومتر آزادراه در ارزانترین قیمت 12 میلیارد تومان هزینه دارد و در مناطق کوهستانی این رقم به 25 میلیارد تومان افزایش می یابد.
وی به اجرای روزانه 4 تا 5 کیلومتر ریلگذاری در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 40 روز پیش 260 میلیارد تومان نقدینگی رسید و اجرای توسعه ریلی را سرعت بخشید.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور خاطرنشان کرد: همچنین تزریق هزار و 750 میلیارد تومان در سال 95 موجب شد، اجرای آزادراه سرعت بگیرد.
خادمی بیان کرد: همچنین امسال 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت به آزادراهها اختصاص دادند.
وی بیان کرد: در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان در محورهای منتهی به شمال هزینه کردیم که 600 میلیارد تومان آن در آزادراه تهران ـ شمال، 100 میلیارد تومان آن در محور فیروزکوه، 100 میلیارد تومان در محور هراز، 110 میلیارد تومان در محور قزوین ـ الموت و 120 میلیارد تومان آزادراه قزوین ـ رشت، البته در سال گذشته 80 میلیارد تومان هم به تکمیل آزادراه قزوین ـ رشت اختصاص دادیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور افزود: آزادراه قزوین ـ رشت 3.2 کیلومتر تونل رفت و برگشت سه خطه احداث شد.
خادمی همچنین از تکمیل کنارگذار کرمانشاه به طول 24 کیلومتر با 4 تقاطع غیرهمسطح خبر داد و گفت: این مسیر در محدوده کریدور شمال ـ جنوب غرب وجود دارد.
وی در ادامه افزود: در آزادراه خرمآباد به اراک بلندترین تونلها شامل 3 کیلومتر رفت و 3 کیلومتر برگشت در دو سال توسط قرارگاه خاتم احداث شد که در سال 96 لاینیگ آن اجرا میشود و احداث 6 کیلومتر تونل در سه سال بدون تی بی ام مناسب ارزیابی میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اظهار داشت: باید 9 هزار و 500 کیلومتر خط آهن بسازیم که طبق اولویتبندی ستاد اقتصاد مقاومتی 5 پروژه ریلی اولویتگذاری شد.
خادمی ادامه داد: اتصال استانهای همدان، گیلان، کرمانشاه، ارومیه و آذربایجان غربی و کردستان به شبکه ریلی جزو پروژههای ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش ریلی اولویتبندی شد، تا تکمیل شود.
وی اظهار داشت: برای تأمین ریل این پروژههای ریلی بهاندازه 2 هزار کیلومتر ریل به صورت فاینانس از هند تأمین شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور بیان کرد: برای ریل گذاری روزانه 30 واگن ریل فعالیت میکنند.
وی بیان کرد: اعتبارات ریلی در سال آینده افزایش یافت تا این 5 اولویت حتماً در سال 96 افتتاح شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای تکیمل این 5 محور ریلی هزار و 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه شده است و افزایش اعتبارات ریلی از هزار و 200 میلیارد تومان به 2 هزار و 100 میلیارد تومان نشانه توجه دولت به توسعه ریلی کشور است.