کد خبر 700907
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
چاوش اغلو

وزیر خارجه ترکیه در جریان سخنرانی خود در بین شهروندان ترکیه‌ای ساکن فرانسه گفت که هلند مرکز فاشیسم است و باید عذرخواهی کند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه ترکیه در جریان سخنرانی خود در بین شهروندان ترکیه‌ای ساکن فرانسه، با تکرار سخنان دیروز خود گفت که هلند مرکز فاشیسم است.

مولود چاووش اوغلو گفت که در هلند رژیم بر سر کار است که قضات از طرف یک نفر انتخاب می‌شود و آن شخص وزیر دادگستری است.

وی در بخش از سخنان امروز خود گفت که برخی در هلند مبتلا به هاری شده و به دنبال آن هستند که جلوی بزرگترین همه پرسی تاریخ ترکیه را بگیرند.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت برخی از کشورها در اروپا از قدرت و پیشرفت ترکیه می‌ترسند برخی از شخصیت‌های پارلمانی  در این قاره به دنبال آن هستند که گروه تروریستی «پ.ک.ک» را از لیست سیاه اروپا حذف کنند.

وی در ادامه افزود: هلند در همان صفی ایستاده که گروه تروریستی «فتح الله گولن» و گروهک «پ.ک.ک» ایستاده‌اند. و باید عذرخواهی کند.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ترکیه با بیان اینکه در هلند فرقی بین راستگرا و چپ گرا وجود ندارد، گفت که این کشور در امور ترکیه دخالت می‌کند و از گروه‌های مخالف اصلاح قانون اساسی این کشور حمایت می‌کند.

چاووش اوغلو با بازداشت کاردار ترکیه در هلند اشاره کرد و بیان داشت که مساحت کنسول جزئی از خاکی ترکیه به شمار می‌رود ولی هلند کاردار و تعدادی از مسئولان ترکیه را بازداشت کرده است.

روابط ترکیه و هلند از دیروز بعد از آنکه آمستردام اجازه فرود به هواپیمای حامل چاووش اوغلو نداد، وارد مرحله متشنجی شده و هر دو کشور کاردارهای کشور مقابل را احضار کردند.

دولت هلند در آخرین ساعات پایانی دیروز از ورود فاطمه کایا، وزیر امور خانواده ترکیه که می‌خواست از راه زمینی وارد هلند شود، ممانعت کرد.

پیش از این نیز شهردار روتردام هلند گفته بود اجازه نخواهد داد وزیر خارجه ترکیه در شهری که وی شهردار است، سخنرانی کند.

به دنبال تنش بین آنکارا و آمستردام، وزیر خارجه فرانسه از ترکیه خواست از اقدامات تحریک آمیز دست بردارد.

اتحادیه اروپا نیز گفته است کمک‌های مالی به آنکارا را قطع خواهد کرد.

به احتمال زیاد نیز ترکیه در تلافی اقدام اروپا مرزهای خود را برای ورود مهاجران به این قاره را باز کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ترک فاشیست DE ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    28 1
    فاشیسم کسی است که تو مجلس ترکیه دستش رو بصورت نماد گرگ های خاکستری که یک گروه فاشیستی راستگراست در میاره، فاشیست کسی است که تو کشورش به کردها میگه ترک های کوهی، فاشیست کسی که ترکیه رو مشور ترکها نیدونه و هیچی اقلیتی رو به رسمیت نمیشناسه
  • ترک داعشی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    4 1
    ترکیه مرکز داعش و تروریسم است مایه ننگ بشریت
  • شایان US ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    5 1
    ترکیه شکر زیادی تناول می کند ، هیچوقت از عثمانی بخاطر جنایاتش در ایران بخصوص کشتار مردم بی دفاع و غیرتمند تبریز در زمان سلطان سلیمان نمی گذریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس