به گزارش مشرق، حسن کلهری در نشست خبری با اشاره به اهمیت محورهای هراز و فیروزکوه، اظهار کرد: هزار کوتاهترین مسیر از تهران به شمال است که پایتخت را به نواری ساحلی در استان مازندران متصل میکند.
وی با یادآوری اینکه هر 6 ماه تقریبا بخشی از محور هراز زیر بار ترافیک رفته است، افزود:جمعه گذشته تونل آبشار به عنوان یکی از گلوگاهها این محور زیربار ترافیک رفت.
وی با تاکید بر اینکه با زیربار رفتن این تونل یکی از گرههای ترافیکی این محور برطرف شده است، تصریح کرد: در محور تهران-رودهن-فیروزکوه-قائمشهر محدوده پل سفید تا قائمشهر به طول 40 کیلومتر به بهرهبرداری میرسد
وی در خصوص میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه اظهار کرد: برای به افتتاح رساندن این بخش از بزرگراه تهران-قائمشهر حدود 200 میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل راههای منطقه شمال کشور با بیان اینکه تنها 5 کیلومتر از این محور باقیمانده که بر اساس برنامه سال آینده تکمیل شده و محور فیروزکوه تبدیل به بزرگراه میشود، افزود:آخر هفته نیز حد فاصل زیرآب تا شرگاه به عنوان یکی از صعبالعبورترین نقاط محور فیروزکوه به طول 5 کیلومتر زیربار ترافیک میرود.
کلهری همچنین میزان پیشر تبدیل محور هراز به بزرگراه را 54 درصد اعلام کرد و گفت: سال 97 عمده محور هراز به اتمام میرسد.