کد خبر 699952
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
حمله موشکی

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه شرقی حلب و حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های تکفیری به چندین محله شهر دمشق خبر دادند.

به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی متمرکز در غوطه شرقی در حومه دمشق، حملات خمپاره‌ای و موشکی خود به محله‌های مسکونی پایتتخت را تشدید کردند که در نتیجه آن شماری از شهروندان بی‌گناه شهید و یا زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی طی ساعات اخیر محله‌های «القیمیریة، باب توما والعدوی» و شهر «جرمانا» را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند، همچنین شماری از شهروندان در حملات خمپاره‌ای به محله «مساکن برزة» در شمال شرقی دمشق زخمی شدند.

لحظاتی پیش هم یک گلوله خمپاره به اطراف سفارت روسیه در محله «المزرعه» در مرکز پایتخت اصابت کرد.

جنگنده‌های سوری در واکنش به حملات خمپاره‌ای به پایتخت،‌مواضع تروریست‌ها و محل‌های شلیک موشک را در «جوبر، عربین، عین ترما و حرستا»‌در غوطه شرقی بمباران کردند.

نیروهای ارتش همچنین توانستند دو تک تیرانداز تکفیری وابسته به جبهه النصره را در محور غربی «القابون» به هلاکت برسانند، همزمان درگیری‌های شدیدی میان ارتش و تروریست‌ها در این منطقه رخ داده است.

یک منبع میدانی هم گفت ارتش سوریه در شهر «حرستا» تونلی را به طول 300 متر و عمق 34 متر کشف کرده که چندین شاخه دارد و بمب‌گذاری شده است و این تونل را تروریست‌های جبهه النصره با هدف منفجر کردن مواضع نظامی ارتش در منطقه حفر کرده‌اند که نیروهای ارتش این تونل را منفجر کردند.

از حلب هم خبر می‌رسد که دست‌کم 17 تروریست داعشی از جمله سرکرده مغربی‌‌الاصل آنها در حملات هوایی به مواضعشان در شهرک مسکنه در حومه شرقی حلب به هلاکت رسیدند.

جنگنده‌های ارتش همچنین بر شدت حملات خود به مواضع تروریست‌ها در اطراف فرودگاه تازه آزاد شده «کشیش» افزوده‌اند و چندین خودرو و زره‌پوش داعشی‌ها و استحکامات آنها را منهدم کردند.

خبر دیگر اینکه نظامیان آمریکایی که در اقدامی مداخله‌جویانه و آشکار در شمال سوریه مستقر شده‌اند، سکوهای پرتاب موشک را در یکی از مراکز استقرار خود در حومه شرقی حلب مستقر کرده‌اند. بر اساس گزارش منابع آمریکایی، 500 نظامی آمریکایی به بهانه مشاوره نظامی به گروه‌های کردی برای جنگ با داعش در شمال سوریه مستقر شده‌اند.

خبر دیگر اینکه در حملات جنگنده‌های آمریکایی به روستای البوراشد در حومه شرقی الرقه، 23 غیرنظامی سوری از جمله 14 زن و کودک کشته شدند، آمریکایی‌ها ائتلاف دروغینی را به بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده‌اند که تاکنون هیچ نتیجه‌ای جز گسترش حملات و توسعه‌طلبی گروه تروریستی داعش در سوریه نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس