کد خبر 699691
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
ارتش آمریکا

سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف ضد داعش، خبر «استقرار نیروهای امریکایی» در شمال سوریه را تأیید و تعداد آن را 400 نفر اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، همزمان با خبر خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه آمریکا در حال بررسی استقرار هزار نیرو در کویت است، ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، استقرار دهها نیرو در شمال سوریه را تأیید کرد.

شبکه خبری العربیه گزارش کرد که که سخنگوی ائتلاف ضد داعش تأیید کرد که یک یگان توپخانه از نیروهای پیاده دریایی آمریکا در سوریه مستقر شده‌اند تا به ادعای او، شکست افراطیان در رقه (در شمال سوریه) تسریع شود.  

سخنگوی ائتلاف آمریکایی اعلام کرد که شمار نیروهای اعزام شده به شمال سوریه ۴۰۰ نفر است.  

دو روز پیش روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از مسئولان پنتاگون خبر استقرار شماری از نیروهای آمریکایی در شمال سوریه را فاش و اعلام کرد که شماری این تفنگداران برای کمک به نیروهای تحت حمایت آمریکا به منظور آزادسازی شهر «رقه» سوریه از دست گروه تروریستی داعش وارد این کشور شده‌اند.

تاکنون بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بارها حضور یا دخالت آمریکایی‌ها در سوریه را غیرقانونی توصیف و تأکید کرده که نتیجه عملکرد آنان نشان می‌دهد، نه تنها در کاهش فعالیت داعش اثری نداشته بلکه در برخی موارد به قدرت گرفتن داعش نیز منجر شده است. تابستان گذشته آمریکا در حمله‌ای در استان دیرالزور، نزدیک به ۱۰۰ نیروی ارتش سوریه را در بمباران هوایی کشت و مدعی شد که قصد حمله به داعش را داشته اما اشتباه حمله کرده است؛ امری که دمشق هیچگاه آن را نپذیرفت.

سخنگوی ائتلاف آمریکا در عین حال تأکید کرد که این نیروها برای مدتی محدود در سوریه باقی خواهند ماند و آنان به منبج اعزام شده‌اند تا ثبات آنجا را بازگردانند.  

به گفته این مقام آمریکایی، عملیات موسوم به «جداسازی رقه» از سایر نقاط پیرامون آن، بخوبی دارد پیش ‌می‌رود و نیروهایی آمریکایی از طریق «شرکای محلی» کار خود را انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس