کد خبر 699321
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
زمانی و منصوریان

عضو هیات مدیره و سرمربی استقلال مدتهاست درگیری لفظی دارند و هیچکس هم بین آنها میانداری نمی کند تا پای بازیکنان هم وسط کشیده شود.

به گزارش مشرق، حرف های  حسن زمانی و علیرضا منصوریان علیه هم به جای باریک کشیده شده است و در آخرین گفتگوها زمانی عامل اعتصاب را هم مهدی رحمتی و خسرو حیدری معرفی کرد آن هم تنها چند ساعت قبل از بازی استقلال با سایپا.

اینکه این مسائل چقدر درست است و بازیکنان چقدر از باشگاه پول گرفته اند بحثی است که سیدرضا افتخاری باید در این رابطه شفاف سازی کند اما با توجه به اینکه منصوریان در نیم فصل به بازیکنان اعلام کرده بود که «حق ندارند غرولند کنند، پول نیست و هرکس نمی تواند از استقلال برود» به نظر نمی رسد حرف زمانی در مورد پرداخت ۶۰ درصدی به بازیکنان چندان صحیح باشد و اگر شرایط مالی بازیکنان جوان و نسبتا ارزان این تیم خوب بود قاعدتا آنها در شرایطی که تیم خوب نتیجه می گیرد این داستان ها را ایجاد نمی کردند.

کشمکش آذر ماه
صرف نظر از اینکه حرف کدام دسته در این رابطه درست است باید اشاره کرد اختلاف حسن زمانی با علیرضا منصوریان اتفاق جدیدی نیست، حسن زمانی و منصوریان بارها از همان ابتدای فصل در جلسات هیات مدیره چالش داشتند تا اینکه در تاریخ ۶ آذر ماه کار به رسانه ها رسید. در این تاریخ حسن زمانی در مورد کادر فنی استقلال گفت:

«حسن زمانی که در زمان سرمربیگری قلعه‌نویی هم در استقلال حضور داشت و از سبک‌بازی آن زمان استقلال انتقاد می‌کرد حالا از منصوریان ایراداتی فنی را گرفته است!

وی می‌گوید:  شخصاً به هیچ عنوان از این تساوی راضی نیستم. آقای منصوریان باید از دقیقه ۷۵ به بعد بازی را مدیریت می‌کرد تا استقلال پیروز از میدان خارج شود. در یک مسابقه فوتبال از دقیقه ۷۵ به بعد هر نتیجه‌ای رقم بخورد مستقیماً مربوط به تصمیمات سرمربی است؛ چه تیم ببرد و چه ببازد. منصوریان هم باید با تجربه‌ و سابقه‌ای که داشت، تیم را هدایت و بازی را مدیریت می‌کرد.

عضو هیأت مدیره استقلال یادآور شد: به عنوان نمونه تیم فوتبال تراکتورسازی برای اینکه صدرنشین لیگ شود، ۲۵ دقیقه آخر مسابقه را مدیریت کرد، ما هم برای اینکه چهارم شویم خیلی راحت می‌توانستیم بازی را تا دقیقه ۹۰ مدیریت کنیم. اشتباهی که از استقلال سر زد، در حد این تیم بزرگ نبود.   تماشاچی حق دارد از این وضعیت ناراحت باشد. وقتی دو گل از حریف جلو باشید و نتوانید آن را حفظ کنید؛ این برای تیمی مثل استقلال نقطه ضعف است. »

مقایسه منصوریان و امیر قلعه نویی تکلیف این عضو هیات مدیره را کاملا مشخص کرد و مخالفت را علنی کرد.

این کادر فنی استقلال را به جایگاه واقعی نمی رساند
در تاریخ شانزدهم آذر ماه حرف های زمانی و افتخاری در یک راستا علیه منصوریان بود، زمانی در این تاریخ طی مصاحبه ای خانه تکانی اساسی را در کادر فنی استقلال خواستار شد: «وی در پاسخ به این سوال که افتخاری معتقد است که کادر فنی استقلال نیازمند تقویت است، گفت: به اعتقادم  کادر فنی استقلال نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد. من حرفم را کلی می‌زنم چون این کادر فنی در جایگاهی نیست که استقلال بزرگ را به مقصودش برساند. »

زمانی باید دستیار فنی من شود!
منصوریان در پاسخ به این حرف زمانی چنین گفت: «در مورد آقای زمانی در چند روز آینده در جلسه ای صحبت خواهیم کرد و به حرف های ایشان رسیدگی می کنیم. فکر می کنم آقای زمانی اشتباهی به هیات مدیره رفته است و باید به کادرفنی می پیوست. من به آقای جهانیان گفته بودم که او را به عنوان دستیار در کادرفنی من قرار دهند! »

این حرف جنگ را دو طرفه کرد و زمانی هم در پاسخ به این حرف منصوریان چنین گفت: «ایشان حق اینگونه اظهارنظرها را ندارد. قطعا این قضیه را در هیات مدیره از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد.

زمانی در پاسخ به این سئوال که «آیا منصوریان بابت این اظهارنظر جریمه می شود؟ » گفت: «ایشان حق اینگونه اظهارنظرها را ندارد. قطعا این قضیه را در هیات مدیره از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد.

زمانی در پاسخ به این سئوال که «آیا منصوریان بابت این اظهارنظر جریمه می شود؟ » گفت:« ایشان حق اینگونه اظهارنظرها را ندارد. قطعا این قضیه را در هیات مدیره از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد.

حق را به منصوریان می دهم
افتخاری برای معدود دفعاتی که وارد این جنگ شد پس از کشمکش آذر ماه بین عضو هیات مدیره و سرمربی چنین گفت: «آقای منصوریان بسیار از این مصاحبه‌ها ناراحت است. به هر حال هرکدام از ما یک جایگاهی داریم. من نباید در مورد مسائل فنی حرف بزنم. به من ربطی ندارد. من باید حامی تیم باشم. منصوریان خودش در بحث فنی ورود می‌کند. او از این موضوع ناراحت شده و من به او حق می‌دهم. »

کشمکش اسفندماه
اعتصاب سه روزه استقلال در روزهایی که این تیم هم خوب بازی می کند و هم خوب نتیجه می گیرد در واقع اتفاقی بعید بود که شاید باید توسط منصوریان بیشتر مدیریت می شد اما طبق معمول در سکوت افتخاری این زمانی بود که به منصوریان خرده گرفت و بازی را عوض کرد. به حرف های امروز زمانی که دقت می کنیم متوجه می شویم که زمانی حالا نه تنها از منصوریان خواسته که باید این ماجرا را مدیریت می کرده «و دوباره منصوریان را با قلعه نویی در مورد اعتصاب مقایسه کرده» بلکه پای رحمتی و حیدری را هم وسط کشیده است.

در واقع این کشمکش بین زمانی و منصوریان موضوعی کهنه است و هر دو طرف هم در آن کوتاهی هایی داشته اند و حالا به فاصله چند ساعت مانده به بازی با سایپا رحمتی و حیدری هم تحت تاثیر قرار گرفته اند.

به نظر می رسد در این زخم کهنه که هر از گاهی سر باز می کند بهتر است که مدیر عامل قدم وسط بگذارد آن هم در شرایطی که وزیر ورزش باید جانشین پورحیدری را هم معرفی کند و برخی می گویند این دست دست کردن وزیر می واند به معنای تغییرت بیشتر در هیات مدیره استقلال باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس