گوشه و کنار ورزش

با روایت مشرق از گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق - در شرایطی که مراسم از تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزش با حضور رئیس جمهوری اسلامی برگزار شد، اخباری در گوشه و کنار این حوزه به گوش می رسد که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

* در شرایطی که بر مبنای قوانین جاری، استفاده از مربیان مرد برای بانوان ممنوع است، برخی فدراسیون ها به این موضوع توجه نمی کنند. یکی از فدراسیون های تیمی که مدیرانش نیز داعیه فراوان دارند، با وجود استفاده از مربی مرد برای تیم بانوان در سال های قبل که با آن برخورد شده، در سال جاری نیز مبادرت به تکرار این تخلف کرده است. این تیم با مربی مرد به مسابقات بین المللی اعزام شده که دلیل آن نیز نامشخص است. استفاده از مربیان مرد در حوزه ورزش بانوان نه تنها موجب عقب ماندگی بانوان در حوزه فنی می شود؛ بلکه تبعات فرهنگی و انضباطی نامطلوبی نیز در پی دارد.

* مهاجم توانمند یک تیم مشهور لیگ برتری فوتبال اسیر دورهمی ها و میهمانی های شبانه شده که همین نیز موجب افت فاحش وی شده است. این بازیکن در این مسیر، به توصیه و راهنمایی های مشفقانه دوستانش نیز بی تفاوت است و متاسفانه در دام حاشیه افتاده و با سرعت نیز در این وادی حرکت می کند. امید است این رویه را تغییر دهد؛ در غیر اینصورت، تداوم این روند به ضررش خواهد بود و آینده ورزشی اش را به خطر خواهند انداخت؛ اگرچه اکنون نیز با روزهای اوجش فاصله دارد و حسابی مورد انتقاد کارشناسان و هواداران تیمش قرار گرفته است.

* مراسم تقدیر از مدال آوران ورزش در آوردگاه های مختلف دو سال قبل با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی برگزار شد که دارای یک حاشیه عجیب و شائبه برانگیز بود. براساس عرف و تشریفات همیشگی، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک، دو مقامی هستند که در این مراسم، در کنار رئیس جمهوری قرار می گیرند و از اهالی افتخارآفرین ورزش تقدیر می کنند؛ اما این بار، هیچ دعوتی از کیومرث هاشمی، رئیس کمیته برای این اتفاق صورت نگرفت. این ماجرای عجیب که بر خلاف تشریفات مرسوم است، به گونه ای در سالن محل برگزاری مراسم انعکاس یافت که برگزارکنندگان هم متوجه رفتار خود شدند. البته، در دعوت بعدی از هاشمی، وی قصد بالا رفتن از سکوی برگزاری را نداشت که با خواست برخی مدیران و روسای فدراسیون ها، کنار رئیس جمهوری ایستاد. چرا چنین رفتاری از سوی برگزارکنندگان صورت گرفته، قابل تامل و البته، شائبه برانگیز است.

* یکی از مقامات ارشد ورزش کشور در روزهای گذشته، عازم محل فعالیت یکی از بخش های زیر مجموعه خود شده است. وی که به صورت سرزده وارد ساختمان می شود، با کمال تعجب مشاهده می کند که مسئولان این بخش در محل خدمت حضور ندارند و یک تعطیلی نسبی بر آن مرکز حاکم بوده است. وی که از دیدن این صحنه متعجب و شوکه شده، قصد دارد در اولین فرصت، مسئول این ساختمان را تغییر دهد. در کنار این تجربه این مقام، باید توجه داشت که دستگاه کشور اعم از وزارت ورزش، کمیته المپیک، فدراسیون ها و ...، دارای چگالی انسانی بالا و غیر ضروری هستند که باید تجدیدنظری جدی در این زمینه صورت گیرد.

* اگرچه از اجرای قانون منع اشتغال بازنشسته ها مدتی است که می گذرد؛ ولی شاهدیم که همچنان مواردی وجود دارد که هیچ اتفاقی در این راستا صورت نمی گیرد. با توجه به قانون جدید، اشتغال بازنشسته ها در دستگاه ورزش با هیچ مجوزی ممکن نیست؛ اما همچنان برخی روسای بازنشسته ادامه فعالیت می دهند. محمود مشحون و احمد ناطق نوری، دو رئیس فدراسیون هستند که همچنان به فعالیت ادامه می دهند؛ اما با توجه به قانون مزبور، نمی توانند بر مسند تکیه بزنند. تا کنون نیز دستگاه های نظارتی و وزارت ورزش سکوت کرده و اقدامی نداشته اند.

* ماجرای رامین رضائیان در پرسپولیس، انعکاسی از واقعیت های تلخ فوتبال کشورمان است. فوتبالی که دچار سوء مدیریت حاد است و بازیکنانش به اصول اولیه حرفه ای گری نیز پایبندی ندارند. به نظر می رسد، مدیریت فدراسیون در تعامل با باشگاه ها، بایستی تدبیری ویژه در اصلاح و بازنگری در ساختار فوتبال کشور داشته باشد تا به نقطه ای برسیم که این اتفاقات تلخ روی ندهد. نبود تعریفی دقیق از حرفه ای شدن موجب شده تا این اتفاقات به وفور دیده شود و هیچ مانعی نیز برای آن وجود نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    0 0
    شب نشینی و عشق و حال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس