وزیر کشور رحمانی فضلی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از مطرح شدن سوال از وزیر کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از وزیر کشور درباره تخلفات صورت گرفته در اجرای بخشی از قانون بودجه 95 (معافیت از خدمت با پرداخت جریمه) است.

وی با اشاره به بند (ب) تبصره 11 قانون بودجه سال 95 و تخلف در اجرای این بند از قانون،گفت: براساس این بند از لایحه بودجه، به دولت اجازه داده شده تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از 8 سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساط تا پایان سال 95 معاف کنند.

حاجی دلیگانی گفت: این سوال برای ما وجود دارد که چرا نیروی انتظامی به دستورالعمل ستادکل نیروهای مسلح عمل نمی‌کند و با عملکرد خود برای مشمولان این قانون دردسر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه براساس ماده 5 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، موسسات عمومی مکلفند تا اطلاعاتی را که متضمن حق و تکلیف برای مردم است، از طریق انتشار و اعلام عمومی و رسانه‌های همگانی به آگاهی مردم برسانند، گفت: اما این دستورالعمل به اطلاع مردم نرسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ماده 209 آئین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: این موضوع را به صورت کتبی از وزیر کشور سوال کرده‌ایم و با ارجاع هیئت‌رئیسه مجلس به کمیسیون تخصصی (کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس) وزیر کشور موظف شده که در کمیسیون شوراهای مجلس حضور یافته و پاسخ دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس