رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران از حضور رئیس‌جمهور در کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز ۱۵ اسفندماه در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های بزرگداشت شهدا برگزار شد، گفت: ۲۲ اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) است و در سال ۱۳۸۳ نیز به عنوان روز بزرگداشت شهدا از سوی شورای فرهنگ عمومی انتخاب شد که تا سال ۱۳۹۲ برنامه‌ریزی خاصی برای آن وجود نداشت و از آن پس تلاش شد تا مردم نسبت به آن شناخت و آگاهی پیدا کنند که در سال نخست این شناخت بسیار کم بود و سال گذشته براساس نظرسنجی که انجام شده به بیش از ۴۴ درصد رسیده است.
 
وی افزود: اسفندماه بیشترین تعداد شهدا را داشته و ۱۳ درصد شهدا مربوط به این ماه هستند؛ از این رو روز ۲۲ اسفندماه اهمیت ویژه‌ای دارد و باید از ظرفیت‌های مختلف مردمی در این حوزه بهره برد. با توجه به افزایش شناخت مردم از روز شهید، رسانه‌‌ها بیشترین نقش را داشتند و از این رو امیدواریم با همکاری رسانه‌ها بتوانیم برنامه‌های این هفته را به خوبی پوشش دهیم.

تجلیل از فعالان مجازی حوزه ایثار و شهادت
کریمیان در ادامه با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و بخشی از برنامه‌های بزرگداشت شهدا در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، عنوان کرد: اولین برنامه مصادف با روز درخت‌کاری است و مراسم کاشت نهال به نام شهدا در منطقه‌ای در انتهای بزرگراه شهید بابایی برگزار می‌شود و فردا، دوشنبه ۱۶ اسفندماه سومین همایش جبهه مجازی در حوزه ایثار و شهادت برگزار می‌شود که در این زمینه ۱۷۰۰ وبلاگ، ۹۰۰ صفحه اینستاگرام و تلگرام فعالیت داشته و ۴۰۰ نفر از فعالان آن ثبت‌نام کرده بودند و از میان آنها از ۲۲ نفر فعال این حوزه و ۹ نفر نویسنده تجلیل می‌شود.
 
وی در ادامه طرح ملی «نامه‌ای به یک شهید» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این طرح امسال برای اولین بار با همکاری آموزش و پرورش در استان‌ها برگزار می‌شود و در این زمینه ۴۲ هزار و ۵۶۲ اثر از سراسر کشور به صورت الکترونیکی و فیزیکی ارسال شده است و ۷۸ نفر از اساتید دانشگاه داوری این آثار را بر عهده داشته‌اند که در غربالگری اولیه ۶۰۹ اثر انتخاب شده و از میان آنها ۲۲ نفر انتخاب شده است که از برگزیدگان این جشنواره سوم خردادماه سال آینده همزمان با روز ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

تجلیل از مروجان فرهنگی ایثار و شهادت
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری همایش تجلیل از مروجان فرهنگی ایثار و شهادت در ۱۶ اسفندماه خبر داد و گفت: در این برنامه از هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش داشته‌اند، از میان ۶۰۰ نفر از ۲۲ نفر در تالار وحدت تجلیل خواهد شد و سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی حضور می‌یابند و سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه نیز تجلیل از خادمان شهدا برگزار می‌شود.
 
کریمیان تصریح کرد: کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدا چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در مشهد مقدس و با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود و خانواده شهدای جهان اسلام از کشورهای بوسنی، تونس، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین از جمله خانواده شهید عماد مغنیه حضور می‌یابند و پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه پرچم ۱۹ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور تعویض و به اهتزاز در خواهد آمد و همزمان با این مراسم پرچم حرم امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام رضا(ع) نیز به اهتزاز در می‌آید.

مادران شهدا تجلیل می‌شوند
وی ادامه داد: کنگره بین‌المللی «شکوه ایثار» که تجلیل از مادران شهدا خواهد بود با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود، همچنین جمعی از خانواده‌های شهدای مقاومت هم حضور یافته و تجلیل می‌شوند. برگزاری این مراسم ۲۱ اسفندماه است و ۲۲ اسفندماه نیز همایش ملی مشاوران ایثارگران در هتل المپیک تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور اجرا می‌شود.

پرداخت معوقات؛ مهمترین اقدام بنیاد شهید در سال جاری
کریمیان در ادامه برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۹۲ معوقات به میزان ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و در سال جاری نیز معوقات سال ۱۳۹۱ به میزان ۵۳۶ میلیارد تومان پرداخت شده است و معوقات سال ۹۲ و ۹۳ نیز جزء برنامه‌های سال آینده بوده و معوقات ۹۴ و ۹۵ نیز در بودجه همان سال پیش‌بینی و اقدام شده است؛ از این رو تا سال آینده مسئله معوقات ایثارگران به طور کلی رفع می‌شود.
 
وی یادآور شد: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز با پیگیری‌های رئیس بنیاد شهید از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و امروز بیش از ۸۰ درصد آن اجرایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس