کد خبر 697542
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

آذرنگ با بیان آنکه متاسفانه امروز در فرهنگ ما دوستی جز مجیزگویی نیست، ادامه داد: فرهنگ نقدپذیری امروز از بین رفته است و به تندی با هم برخورد می کنیم. در وجود تک تک مردم یک فراستی هست که باید کنترلش کنیم و نگذاریم نقد بجای دلسوزی به انتقام تبدیل شود.

به گزارش مشرق، قسمت تازه برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته جمعه 13 اسفندماه با اجرای بهروز افخمی و موضوع تحلیل جشن اسکار روی آنتن زنده شبکه سه سیما رفت.
 
تبریک افخمی به فرهادی برای جایزه اسکار

بهروز افخمی در ابتدای این برنامه با اشاره به جشن اسکار 2017 گفت: هفته گذشته فیلم سینمایی «فروشنده» دومین اسکار را برای سینمای ایران و اصغر فرهادی از آن خود کرد. این موفقیت برای سینمای ایران، اصغر فرهادی و سیاست خارجی ایران موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. این موفقیت بزرگ را تبریک عرض می کنیم.

وی افزود: فارغ از آنکه نظر شخص بنده در خصوص این فیلم چیست، این موفقیت می تواند تا چندین سال سینمای ایران را در میان کشورهای جهان بخصوص در آمریکا مورد توجه قرار دهد و زمینه موفقیت فیلم های ایرانی در هالیوود را فراهم کند. سیاسی بودن یا نبودن این جایزه، اهمیت اول را در این موضوع ندارد. مسئله اصلی و مهمتر، کسب دومین جایزه اسکار برای سینمای ایران است.
 
آذرنگ: تئاتر زندگی آموز و تعهدآموز است

در ادامه این برنامه حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سینما و تلویزیون میهمان افخمی شد و درخصوص تجربیات سینما و تئاتر خود گفت: تئاتر خانه و زندگی من است و با هیچ چیزی نمی توانم آن را معاوضه کنم! تئاتر زندگی آموز و تعهدآموز است. لذا هیچ وقت نمی توانم تصور کنم که از تئاتر بگذرم.

وی در خصوص احتمال کارگردانی در سینما گفت: هنوز قامتم در سینما به قدری نرسیده است که بخواهم در سینما هم نویسندگی و کارگردانی کنم. معتقدم نویسندگی فیلمنامه در سینما به قدری سخت و حساس است که هنوز به خود جرات این کار را نمی دهم. به نظرم همین نگاه ساده انگارانه به فیلمنامه نویسی است که سبب شده امروز فیلمنامه های خوبی نداشته باشیم.

این بازیگر در خصوص وضعیت بازیگری در ایران گفت: اتفاقی که برای بازیگری در جامعه ما رخ داده است، به شدت عجیب است. امروز در هر خانه ای می روی، یکی دو نفری هستنند که با قاطعیت می گویند بازیگر خوبی هستند. همین سبب نزول بازیگری در سینمای ایران شده است. در تئاتر این چنین نیست و اگر داشته هایتان کم باشد، خیلی زود مشت‌تان وا می شود. اما اگر تعریف یک حرفه در یک کشور این قدر ذلیل و خار شود که هر کسی به خود بازیگر بگوید، تاسف بار است. برخلاف تئاتر، بازیگری در سینما درون نمی خواهد. ورزیدگی که تئاتر برای آدم به وجود می آورد سبب می شود تمام تن و روح انسان در خدمت بازیگری باشد.
 
آذرنگ در خصوص نقش آفرینی در نقش های دفاع مقدسی گفت: من در جنگ نبودم اما 8 سال از معتبرترین و بهترین سال های نوجوانی زندگی ام را در خرمشهر و در هیاهوی جنگ سپری کردم. امروز برخی جنگ را خصوصی کرده اند و جنگ را تنها برای خود می دانند و نمی‌گذارند کسی دیگر درباره آن سالها حرف بزند!
 
ماجرای بازی در سریال «شهرزاد» و وعده حسن فتحی!

وی در خصوص بازی در سریال «شهرزاد» گفت: من در این سریال بازی نکردم، قراردادی بستم برای نقشی که بسیار خاص و قابل تامل بود. اما به مرور در بازنویسی های فیلمنامه کمرنگ و کمرنگ‌تر شد. تا اینکه من از آقای فتحی خواستم اگر قرار بر این است من در کل کنار می کشم. لذا بعد از گرفتن دو سکانس، به طور محترمانه و دوطرفه قرارداد را فسخ کردیم. بعدا دیدم آن دو سکانسی که من بازی کرده بودم و قرار بود مجدد تکرار شود، در سریال استفاده شده است و حتی نزدند با حضور افتخاری. زدند بازیگر میهمان! من پیگیر شدم و حتی می خواستم شکایت کنم. اما خود آقای فتحی تماس گرفتند و عذرخواهی کردند که به دلیل درگیری با بازیگر دیگری، مجبور به استفاده از آن شدند و بعد شروع کردند به وعده دادن برای قسمت دوم سریال «شهرزاد» که من گفتم اساسا زندگی‌ام را بر وعده و وعید بنا نگذاشتم.
 
شکایت تهیه کننده «دعوت‌نامه» به خاطر گلایه از فیلمش!

وی در خصوص بازی در فیلم سینمایی «دعوت نامه» گفت: چون تهیه کننده این فیلم به خاطر مصاحبه ای که من در ایام جشنواره کرده بودم از من دلخور است، ترجیح می دهم کمتر حرف بزنم. قرار است این هفته به شورای حل اختلاف برویم، به خاطر حرف‌هایی که زدم. نمی دانم چرا نباید درباره رفتاری که با من شده و گلایه هایم حرفی بزنم و بعد از حرف زدن، جلوی چکم را بگیرند و شرط بگذارند که حرفت را پس بگیر و برو مصاحبه بکن تا پولت را بدهیم! من حرف بدی هم نزدم و مومنامه از ایشان خواهش کردم تا زمانی که سینما انقدر برایشان بزرگوار و دغدغه شریف نشده، فیلم نسازند! اگر بزرگترین توبیخ ها برای حرفم درنظر گرفته شود من باز بر حرفم هستم.
 
  آذرنگ: در وجود تک تک ما یک فراستی است!
آذرنگ: در وجود تک تک ما یک فراستی است!

آذرنگ با بیان آنکه متاسفانه امروز در فرهنگ ما دوستی جز مجیزگویی نیست، ادامه داد: فرهنگ نقدپذیری امروز از بین رفته است و به تندی با هم برخورد می کنیم. در وجود تک تک مردم یک فراستی هست که باید کنترلش کنیم و نگذاریم نقد بجای دلسوزی به انتقام تبدیل شود.

وی افزود: به نظرم آقای فراستی کودکی یا نوجوانی تلخی داشته است که امروز عقده گشایی می کند و سعی می کند با انتقاد تند دیگران جبران کند. من آقای فراستی را خیلی دوست دارم، چون باید باشد و فرهنگ نقد زنده باشد. اما اجازه نداریم فیلمی را تا دقیقه 20 تماشا کنیم و بیرون بیاییم و بعد آن را نقد کنیم. شاید یک فیلم الکن شروع شده و به عمد کارگردان کند پیش رفته تا در انتها کار خاصی کند. به نظرم این مسیر اشتباه است و برای فرهنگ نقد در جامعه ما می تواند مضر باشد.

این بازیگر خطاب به فراستی گفت: آقای فراستی! آقای فرهادی اگر به دلیل سیاست یا هرچیز دیگر جایزه گرفته، یک اسکار را به مملکتش آورده است. به نظرم خردکردن آن آدم، خردکردن شخصیت خود آدم است. یک تبریک برای این موفقیت اتفاق سختی نیست. من عاشق شما هستم، اما امیدوارم همانطور که مطمئنم دل مهربانی داری، در زبان هم آن را بیان کنی.
 
«آباجان» بدون پلان آخر ناتمام باقی ماند!

وی افزود: من برای بازی در فیلم «آذر» هم از خودم و هم از نتیجه راضی نیستم. با خودم عهد می بندم دیگر هیچ فیلمی را بدون آنکه فیلمنامه‌اش را کامل نخوانده‌ام یا چنانچه تغییر کند، بازی نکنم. هرچند از کنار دوستان بودن و حضور در این فیلم لذت بردم، اما دوست داشتم «قاتل اهلی» را برای لحظه های هرچند کوتاه در کنار آقای کیمیایی تجربه کنم و از کنار ایشان بودن لذت بسیاری بردم. من فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» را دقیقا بخاطر آنکه یک فیلمنامه درخشان داشت انتخاب کردم تا حالم در کنار این گروه درجه یک خوب شود.

وی نهایتا درخصوص تجربه بازی در فیلم «آباجان» گفت: این فیلم را بسیار دوست داشتم و فارغ از نتیجه نهایی فیلم که سلیقه افراد است، بسیار روزهای خوبی را کنار عوامل گذراندم. هنوز هم می گویم فیلم الان بدون پلان نهایی که گرفته شد، تمام نشده باقی مانده است. هاتف علیمردانی گفته که این پلان نهایی را از فیلم خارج کرده اند، امیدوارم در اکران بازگردانده شود. الان حرف فیلم کامل به گوش نمی رسد.
 
  آذرنگ: در وجود تک تک ما یک فراستی است!
«هفت» در ادامه با حضور حضور جواد طوسی و طهماسب صلح جو، منتقدان سینما به نقد فیلم سینمایی «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی پرداخت.

برنامه سینمایی «هفت» با اجرا و سردبیری بهروز افخمی هر هفته جمعه شب ها روی آنتن زنده شبکه سه سیما می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس