کد خبر 696716
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه در مورد وضعیت فهرست حذف یارانه دهک‌‌های پردرآمد گفت: امسال برای حذف این یارانه‌ها زیاد پیش نرفتیم و همان حدود ۴ میلیون نفر را حذف کردیم و برای ادامه راه هم طبق قانون عمل می‌کنیم.

به گزارش مشرق، احمد میدری گفت: قرار نیست کسی از لیست توزیع بسته های حمایت غذایی حذف شود.ما هیچ مددجویی را حذف نکردیم، معمولا بخشی از مددجویان توانمند و از چرخه حمایتی خارج می شوند.  
 
وی افزود: ما هیچ شخصی را حذف نمی کنیم و طبق فهرستی که سازمان بهزیستی و کمیته امداد به ما معرفی کرده، بُن‌کارت های اعتباری حمایت غذایی را توزیع می کنیم.
 
میدری از توزیع یک سبد دیگر حمایت غذایی خبر داد و گفت: دولت نامه زده و قرار است یک سبد حمایت غذایی دیگر قبل از عید نوروز هم توزیع شود.
 
آخرین وضعیت فهرست یارانه بگیران
 
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آخرین وضعیت فهرست یارانه بگیران و حذف یارانه دهک‌‌های پردرآمد گفت: امسال برای حذف این یارانه‌ها زیاد پیش نرفتیم و همان حدود چهار میلیون نفر را حذف کردیم.
 
وی تصریح کرد: برای ادامه راه هم طبق قانون عمل می کنیم، البته روش تغییر کرده و مطرح کردنش در بین مردم مشکل بود چون باید اول پیامک به افراد ارسال می کردیم و اگر اعتراضی نداشتند اقدام به قطع یارانه می کردیم و شماره های تلفن همراه هم بعضا" ایراد داشت و غلط بود که این موضوع سختی هایی ایجاد کرده است.
 
توزیع کارت الکترونیکی برای کشاورزان در بانک‌های توسعه،تعاون و رفاه
 
میدری به یکی از برنامه های حمایتی جدید وزارت رفاه نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان سه استان خراسان شمالی، گلستان و سیستان و بلوچستان را تحت پوشش توزیع کارت الکترونیکی بردیم که اکنون در مرحله پایلوت است.
 
وی افزود: بر اساس این طرح کشاورزان محصولاتشان را به فروشگاهها و تعاونی ها می دهند و وجه آن را بانک های توسعه، تعاون و رفاه تقبل می کنند و پس از 9 ماه تعاونی پول را به بانک برمی‌گرداند.
 
وی افزود: هر کدام از بانک های توسعه تعاون و رفاه 10 میلیارد تومان در هر استان اعتبار گذاشتند و هرکدام از استان ها تا کنون حدود 1500 نفر را معرفی کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس