کد خبر 695945
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

ارتش و انصارالله یمن که با مقاومت مردمی، نزدیک به دو سال است در مقابل جنگ همه‌جانبه ائتلاف سعودی مقاومت می‌کنند، کنترل تقریبا نیمی از 22 استان یمن را به طور کامل در اختیار دارند.

 به گزارش مشرق، بمباران یمن در آستانه دو سالگی است. هزاران انسان بی‌گناه جان خود را از دست دادند. به گفته منابع وابسته به سازمان ملل تا الان بیش از 10 هزار نفر کشته شدند. اما سکوت مرگبار برخی سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری و در رآس آنان خود سازمان ملل در برابر قتل عام رژیم سعودی در یمن همچنان ادامه دارد.

در دو سال گذشته رژیم سعودی با مشارکت رژیم صهیونیستی، دولت انگلیس، دولت‌های اوباما و ترامپ در آمریکا و سران برخی کشورهای سرسپرده منطقه، یمن را با خاک یکسان کردند اما مقاومت مردم این کشور شکسته نشده است.

بر اساس برآوردهای بین‌المللی و تحقیقات روزنامه‌نگاران مستقل، رژیم عربستان تاکنون ده‌ها میلیارد دلار برای خرید سلاح از شرکت‌های چند ملیتی هزینه کرده که نتیجه آن چیزی جز به خاک و خون کشیده شدن ملت یمن نبوده است.

با وجود این که رژیم عربستان تمام تلاش خود را برای اشغال یمن انجام داد اما با مقاومت نیروهای ارتش و انصارالله، پروژه‌های آنان یکی پس از دیگری به بن‌بست رسید.

و اما آخرین تحولات میدانی یمن؛



مناطق تحت کنترل ارتش و انصارالله یمن: (رنگ سبز)

ارتش و نیروهای انصار الله یمن در حال حاضر کنترل 100 درصد استان‌های صعده، عمران، الحدیده، البیضاء، المحویت، ریمه، ذمار و إب را در اختیار دارند. 

کنترل بیش از 90 درصد استان‌های صنعا و الحجه نیز در اختیار این نیروها قرار دارد.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن همچنین کنترل بیش از 80 درصد استان‌های تعز و ضالع را در جنوب در اختیار دارند. 

مناطق اشغالی

در مقابل، بیش از 90 درصد استان‌های شبوه، لحج، أبیـن در جنوب،  المهره و حضرموت در شرق،  مأرب در مرکز  و الجوف در شمال یمن، به اشغال نیروهای رئیس جمهور مستعفی و ائتلاف سعودی درآمده است.

البته درگیری‌ها در غرب استان‌های شبوه، مأرب و الجوف ادامه دارد. حدود 80 درصد استان جنوبی «عدن» نیز در اشغال این نیروها است.

همچنین 20 درصد استان عدن، 40 درصد استان صحرایی حضرموت در اشغال گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است. بخش‌های وسیعی از استان حضرموت بیابانی و خالی از جمعیت است اما در خود منابع زیرزمینی مثل نفت دارد.

درگیری‌ها در مناطق «بروم و شبام» استان حضرموت میان نیروهای رئیس جمهور مستعفی با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در جریان است.

در شهر ساحلی زنجبار در جنوب استان ساحلی ابین مناطق به شکل 50 و 50 میان طرفدران منصور هادی و گروه تروریستی القاعده تقسیم شده است. 

بخشهای بسیار محدودی (کمتر از 50 درصد) از استان‌های تعز و البیضاء نیز در اشغال گروه‌های تروریستی است و درگیری‌ها در این مناطق ادامه دارد.

در شهر تعز در جنوب غرب یمن که بخشی از آن مشرف به تنگه مهم «باب المندب» است، درگیری میان نیروهای انصارالله با تروریست‌های القاعده، داعش و همچنین نیروهای رئیس جمهور مستعفی در جریان است.

درگیری‌ها در شمال غرب استان «حجه» در شمال غرب یمن، در منطقه «طوال» میان نیروهای انصارالله با ارتش رژیم سعودی اکنون در جریان است.

در روزهای گذشته نیز شهر ساحلی و بندری المخا در استان تعز، در نزدیکی باب المندب به اشغال نیروهای رئیس جمهور مستعقفی یمن و متحدانش ( ائتلاف سعودی) درآمد. نیروی هوایی سعودی و اماراتی و ائتلاف سعودی، حملات هوایی مکرر و دیوانه‌واری به المخا انجام دادند.

درگیری‌ها در منطقه «لودر» (در شمال استان ابین و جنوب شرق استان البیضاء در جنوب یمن) میان نیروهای ارتش و انصارالله با نیروهای رئیس جمهور مستعفی ادامه دارد. لودر تنها منطقه‌ای است که در استان ابین همچنان تحت کنترل ارتش و نیروهای انصارالله است.


رزمندگان یمنی


ویرانی حاصل از بمباران‌های ائتلاف سعودی در مناطق مسکونی یمن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس