
به گزارش مشرق، رضا رضایی در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی بین خودروسازان و قطعه سازان به منظور اجرای استانداردهای جدید 83 گانه خودرو و توقف تولید خودروهای قدیمی صورت گرفته است؟
اظهار داشت: هماهنگیهایی در این مورد صورت گرفته و قرار است به زودی کمیته مشترکی با حضور خودروسازان، قطعه سازان و وزارت صنعت تشکیل شود تا در مورد توقف تولید خودروهای قدیمی برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: بحث توقف تولید پراید و پژو 405 مطرح است ولی ایران خودرو قصد دارد تولید پژو پارس را ادامه دهد.
به گفته رضایی، در حال حاضر قطعات پراید، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ به ترتیب بیشترین سهم فروش را در صنعت قطعه سازی به خود اختصاص دادهاند.
*طلب 5000 میلیارد تومانی قطعهسازان از خودروسازها
مازیار بیگلو، سخنگوی انجمن قطعه سازان نیز در این مورد گفت: در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت خودرو در مورد به روز رسانی استانداردهای صنعت خودروسازی بحث شد.
وی تصریح کرد: اگر خودروسازان بتوانند پلت فرم های خود را به روزرسانی کنند، تولید خودرو بر روی این پلت فرم ها ادامه خواهد یافت ولی خودروسازان به دنبال جایگزینی خودروهای جدید هستند.
بیگلو در ادامه با اشاره به مطالبات ۵ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان گفت: البته همه این رقم مربوط به مطالبات معوق نیست.
وی ادامه داد: بحث توقف تولید پراید و پژو 405 مطرح است ولی ایران خودرو قصد دارد تولید پژو پارس را ادامه دهد.
به گفته رضایی، در حال حاضر قطعات پراید، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ به ترتیب بیشترین سهم فروش را در صنعت قطعه سازی به خود اختصاص دادهاند.
*طلب 5000 میلیارد تومانی قطعهسازان از خودروسازها
مازیار بیگلو، سخنگوی انجمن قطعه سازان نیز در این مورد گفت: در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت خودرو در مورد به روز رسانی استانداردهای صنعت خودروسازی بحث شد.
وی تصریح کرد: اگر خودروسازان بتوانند پلت فرم های خود را به روزرسانی کنند، تولید خودرو بر روی این پلت فرم ها ادامه خواهد یافت ولی خودروسازان به دنبال جایگزینی خودروهای جدید هستند.
بیگلو در ادامه با اشاره به مطالبات ۵ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان از خودروسازان گفت: البته همه این رقم مربوط به مطالبات معوق نیست.