کد خبر 693873
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

هزاران آمریکایی در ادامه اعتراضات دامنه‌دار به انتخاب دونالد ترامپ و تصمیمات نژادپرستانه و تبعیض‌‌آمیز وی در شهر واشنگتن تظاهرات کردند.

  به گزارش مشرق، روز دوشنبه 20 فوریه در آمریکا «روز رئیس‌جمهور» نامیده شده و  سرتاسر آمریکا به این مناسبت تعطیل بود، با این حال تعطیلی این روز مانع ادامه  تظاهرات مردم این کشور علیه «دونالد ترامپ» نشد به طوری که هزاران نفر از مردم ناراضی و معترض با تظاهرات در میدان دوپونت شهر واشنگتن که یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های پایتخت آمریکا قلمداد می‌شود، بار دیگر خواستار استیضاح ترامپ شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «استیضاح ترامپ, منع مسافرت(مسلمانان)، نه، دروغ‌های ترامپ اهمیت ندارد ,آقای رئیس جمهور این اخبار ساختگی نیست که ما دروغ‌‌های شما را افشا می‌کنیم , برو دیوار(منظور دیواری که ترامپ از تصمیم برای ساخت آن در مرز آمریکا و مکزیک خبر داده است) را بساز ما خرابش می‌کنیم ,دروغگو ,متقلب, این رئیس‌‌جمهور را استیضاح کنید ,این رئیس جمهور من نیست , مهاجرین، آمریکا را با شکوه کردند».

در  ادامه این تجمع گسترده، چند نفر به عنوان سخنران به انتقاد مجدد از رئیس جمهور جدید آمریکا پرداخت و گفت: «ما اینجا آمدیم که بگوییم دیگر بس است، مردم آمریکا از این کابینه خسته شدند، به ویژه این‌که فقط یک ماه است که اینها به قدرت رسیده‌اند. ما در این ماه بی‌احترامی را به مردم دیدیم بنابراین، بس است، دیگر کافی است و حمله به همسایگان دیگر کافی است، دیگر بس است و منع مسافرت برای مسلمانان دیگر کافی است، بی احترامی به اسپانیولی‌های آمریکا دیگر بس است».

شرکت کنندگان در این تظاهرات فریاد می‌زدند : این(ترامپ) رئیس جمهور من نیست، نه به منع ورود مسافران، نه به انتخاب بنین(اشاره به یکی از ا عضای کابینه دونالد ترامپ)

معترضان آمریکایی :‌ترامپ بی‌رحم و ظالم است

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم، معترضان به سمت کاخ سفید راهپیمایی کردند.

یکی از شرکت کنندگان گفت: «ما اینجا آمده‌ایم که بگوییم آیا کشوری که این همه ثروت دارد و انسان به کره ماه فرستاده است، آنقدر افول کرده است که یک شخص بدون معرفت و دانش و تربیت را سکاندر چنین کشور بزرگی مثل آمریکا کند؟»

وی افزود: « هر روز که می‌گذرد و این رئیس جمهور بر سر منصب است، ما یک قدم به طرف افول از نظر اجتماعی,اخلاقی,اقتصادی خواهیم رفت ,اجازه بدهید که من سریعا بگویم، چرا ؟ شما نگاه کنید که چگونه یک رئیس جمهور با خبرنگاران صحبت می‌کند.خانم این رئیس جمهور، مانکن مجله playboy بوده است و در آخر از آنجایی که ایشان فقط برای ثروتمندان کار می‌کند، افول اقتصادی با جنبش مردم خسته و فقیر آمریکا را به زیر خواهند آورد».

گزارش حاکی است که به نظر می‌رسد قشر نسبتا مرفه جامعه آمریکا آهسته آهسته وارد میدان مبارزه می‌شود، کسانی که هرگز در تظاهرات قبلی دیده نمی‌‌شدند، اما امروز وارد صحنه می‌شوند، حضور معلمان در این تظاهرات به وضوح نمایان بود، همچنین شماری از قشر متخصصان و مرفه جامعه آمریکا احساس خطر می‌کنند، نگاهی به اعتراضات و تظاهرات مردم آمریکا طی روزها و هفته‌های اخیر نشان می‌دهد قطار اعتراضات به ترامپ بدون توقف پیش خواهد رفت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس