کد خبر 690387
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

یک تروریست اردنی معروف به 'ابو ریان المهاجر' خود را در عملیاتی انتحاری در محله المنشیه شهر درعا منفجر کرد.

به گزارش مشرق، رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که المهاجر پیش از این، فرماندهی گروه تروریستی جبهه النصره در استان درعا را برعهده داشت.
 
وی از اهالی شهر معان اردن بود و سال هاست برای جنگیدن به سوریه مهاجرت کرده و در منطقه درعا البلد سکونت داشت.

تروریست های مسلح در جنوب سوریه از صبح یکشنبه عملیات گسترده ای را برای تسلط بر شهر درعا آغاز و تاکنون با دو خودرو بمب گذاری شده به مواضع ارتش سوریه حمله کرده اند.

بسیاری از تروریست های اردنی در سال های گذشته به گروه های تروریستی داعش و النصره در سوریه پیوسته اند و شماری از آن ها در درگیری با ارتش سوریه یا عملیات های انتحاری کشته شده اند.

تروریست های مسلح از صبح یکشنبه هجوم گسترده ای را از چند محور به شهر درعا آغاز کردند.

هم اکنون دو طرف در حال موشکباران مواضع یکدیگر هستند و درگیری های شدیدی در اطراف محله منشیه در جنوب غرب درعا درجریان است.

جنگنده های نیروی هوایی سوریه نیز در حال بمباران مواضع تروریست ها به ویژه در منطقه درعا البلد هستند.

اتاق عملیات تروریست ها در این منطقه با نام 'البنیان المرصوص' پیشتر از آمادگی برای نبردی با نام 'مرگ آری و ذلت نه' خبر داده بود ولی تاکنون بیانیه ای از آغاز این نبرد منتشر نکرده است.

محله های درعا البلد و محله السد و اردوگاه آوارگان از بخش های اشغال شده شهر درعا توسط تروریست هاست و به عنوان خطوط درگیری میان ارتش و تروریست ها بشمار می رود.

در چند روز گذشته با انتشار خبر احتمال آغاز دور جدید درگیری ها، بسیاری از ساکنان محله های درعا البلد به دیگر مناطق مهاجرت کردند.

تمام تلاش گروه های مسلح، تسلط بر محله راهبردی المنشیه است و در صورت موفقیت، مناطق گسترده ای از منطقه درعا المحطه در تیررس آن ها قرار می گیرد.

تروریست های تکفیری در منطقه درعاالبلد و روستاها و شهرک های اطراف شهر درعا، حضور دارند و سلاح و نیروی مورد نیاز خود را از مرزهای اردن که با شهر درعا فقط 13 کیلومتر فاصله دارد، تامین می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس